Skocz do zawartości

Akcja - "Tiry na Tory" !


noovaa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak sama nazwa wskazuje - trzeba TIRy wypchnąć z naszych dróg i domów!

 

Jeden – sześć – trzy – osiem – cztery – zero. To nie szóstka w Totka, a zależność, którą udowodnili naukowcy z Uniwersytetu Cambridge: 1 TIR niszczy nawierzchnię drogi jak 163 840 samochodów osobowych. Rocznie w wypadkach z TIR-ami ginie ok. 400 osób. Dzieci mieszkające przy ruchliwych ulicach, zwłaszcza tranzytowych, są 6 razy bardziej narażone na wystąpienie nowotworów. Przerażające? A to dopiero początek długiej listy TIR-owych grzechów.

 

Doskonale zdają sobie z tego sprawę Szwajcarzy, którzy nie tylko postanowili w referendum w 1994 roku, że chcą, aby transport towarów odbywał się głównie koleją, ale także perfekcyjnie wykorzystali tę zmianę do zarabiania pieniędzy…

 

 

Tam TIR-y mają prosty wybór: albo jadą koleją (tzw. autostradą kolejową) albo płacą za każde 100 km jazdy po zwykłej autostradzie o małym natężeniu ruchu ok. 85 euro. W myśl zasady: jeżeli chcesz jeździć po drogach przeznaczonych dla samochodów osobowych – płać więcej – proporcjonalnie do zniszczeń, jakie powodujesz.

 

 

"Szkoda mi czasu", "A co to jest jeden kot", "A mnie to nie obchodzi" - nie raz słyszałam takie odpowiedzi TIR-owców na pytanie o to czy zwalniają gdy widzą coś na horyzoncie. Raz nawet słyszałam od jednego takiego kierowcy, że podczas jednej nocy (!) zabił dwie sarny, cztery koty i psa! Te maszyny podczas rozpędu nie mają możliwości zahamowania tak jak samochód osobowy! Ludzie, trzeba coś z tym zrobić i w końcu mamy okazję! Na stronie, którą podałam poniżej można podpisać petycję, napisać do mediów i polityków oraz aktywnie włączyć się do akcji! Pomóżmy!

http://www.tirynatory.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podpisałem po tym. Po co TIRy jeżdżące po naszych drogach ze wschodu na zachód i z powrotem mają jeździć po naszych drogach i tak już katastroficznych. Może dzięki tej akcji załadują je na wagony w niemczech, a zdejmą na Ukrainie.

 

Jeżeli chce ktoś podpisać petycję a nie chce mu się szukać, jej na stronie to proszę: http://www.tirynatory.pl/przylacz-sie/podpisz-petycje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za wrzucaniem tirów na tory przy ruchu tranzytowym, równie dobrze mozna to zrobić w ruchu krajowym przy większych odległościach - np często firmy ze skrajnego południa kursują na pomorze - niepotrzebnie - mniej spalonego paliwa, a i kolej nasza krajowa rodzima by troszkę zarobiła :) natomiast na typowy ruch lokalny niestety nic nie poradzimy. Może na czymś się nie znam, ale jak pamiętam z dzieciństwa do każdego większego zakładu, fabryki, ciepłowni dochodziły tory kolejowe - np, strzelam - pociąg liczący sobie 48 wagonów z węglem - transport typowo masowy. Dzisiaj ten sam węgiel przewożony jest muldami siłą rzeczy w ilości naczep znacznie większej niż 48 sztuk z uwagi na ładowność poszczególnego pojazdu. Co się stało w naszym kochanym kraju, że jest to bardziej opłacalne niż jednorazowy dowóz koleją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te maszyny podczas rozpędu nie mają możliwości zahamowania tak jak samochód osobowy! Ludzie, trzeba coś z tym zrobić i w końcu mamy okazję! Na stronie, którą podałam poniżej można podpisać petycję, napisać do mediów i polityków oraz aktywnie włączyć się do akcji! Pomóżmy!

 

One mają możliwość zatrzymania się, ale droga hamowania załadowanego zestawu jest dłuższa niż osobówki.

 

A prawdę o tym dlaczego oni nie hamują szybko wam nakreślę :

 

taki TIR ma bardzo rozbudowaną skrzynię biegów, może mieć 16 biegów do prędkości, a osobno 16 biegów do rozpędzania się z ciężarem (albo więcej).

No i taki koleś jak się zatrzyma to potem musi z powrotem rozpędzać zestaw i zmienić 20 biegów, a że praca nudna i frustrująca, to im się nie chce i wolą rozjechać sarnę czy jakąś osobówkę i potem powiedzą, że trzeba było uważać.

 

Polska to chyba ostatni kraj gdzie TIRy jeżdżą po centrach miast niszcząc drogi i robiąc korki i wypadki,

ale to jest nieuniknione, bo tylko w Polsce skorumpowane zarządy miast pozwalają stawiać hipermarkety w owych centrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do centrów miast masz rację - jak na lekarstwo szukać marketów na obrzeżach - w końcu chodzi o to, aby potencjalny klient miał blisko - tylko nikt nie myśli zbytnio o tym ,że ten towar trzeba dowieźć - dodatkowo dochodzi jak zawsze sprawa obwodnic. Co do tego, że nie chce im sie hamować z powodu ilości przełożeń skrzyni to chyba jednak niekoniecznie, choć może i są tacy geniusze :D ale nie znam takiego, który powodowałby wypadek z powodu braku chęci rozpędzania pojazdu. Bardziej jednak chodzi o to, że te 40 ton wcale nie tak prosto zatrzymać pomimo tego, że mają mocne pneumatyczne czyli zupełnie inne niż w osobówkach hamulce. Dodatkowo - ostre hamowanie = zerwany ładunek = koszty, koszty, koszty. Jakiekolwiek zderzenie to postój pojazdu na naprawę i niestety znowu koszty - części do ciężarówek - szczególnie poszyciowe (bo to wzory zastrzeżone przez producenta, więc nie można tak łatwo robić zamienników) liczy się w tysiącach zł, niewielkie naprawy po zderzeniu (strzelam: zderzak, reflektor, atrapa, osłona reflektora) - spokojnie ponad 10 - 15 tys zł, a przede wszystkim przestój - auto nie jeździ = nie zarabia. Najdrobniejsze zdarzenie sie po prostu najzwyczajnie w świecie nie opłaca, więc nie jest to tak, że rozbijają się z nudów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i kolej nasza krajowa rodzima by troszkę zarobiła :)

Teraz pytanie, czy nasza kolej a dokładniej mówiąc "tory" są przygotowane na taką zmianę ;). Wydaje mi się, że coś nie bardzo. Po drugie, mówicie, że tyle wypadków jest przez tir-y ale moim skromnym zdaniem, przerzucając całą logistykę na tory, wypadki przeniosą się razem z nią.

Niektórzy naprawdę, nie obrażając, nie myślą bo jak widzę faceta w osobówce, który nagle wjeżdża przed samochód ciężarowy, załadowany często, zajeżdżając mu drogę jest sam sobie w razie wypadku winien. Ludzie nie wiedzą, że droga hamowania takiego samochodu jest dużo dłuższa?

Wydaje mi się, że akcja "Tir-y na tory" nic nie zmieni. Bo co zmieni przerzucenie tych tir-ów z dziurawych i rozpadających się dróg na rozpadające się tory? Potrzebna nam jest przebudowa dróg i kolei i wtedy można takie sprawy załatwiać. No i na pewno budowa jezdni lepszej jakości a nie rok po wybudowaniu i już dziury, koleiny itp. . I to nie wina tir-ów tylko właśnie kijowych materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiałów - myślę, nie :D projektów - też nie... bardziej chyba jest to wina przekrętów przy budowach. wystarczy dać inne kruszywo niż jest w projekcie ew mniejszą czyt cieńszą warstwę - oszczędności dla budującego, natomiast skutki takie jak z A2 czy A4. Cały szkopuł. Bo to Polska właśnie.... :D

Co do infrastruktury kolejowej - masz rację, część torowisk, pewnie nawet więszkośc, jest w opłakanym stanie, ale są to torowiska wykorzystywane non stop przez pociągi towarowe, które z ładunkiem są przecież znacznie cięższe niż ciężarówka na lawecie - nie wiem dokładnie ile waży pełny wagon któregokolwiek z towarów, ale porównując np cysternę kolejową z naczepą- cysterną to kolejowa gabarytami bije ją na głowę. Myślę, że raczej przy planowaniu tego typu działań nie stanowiłoby to większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Zróbcie w końcu drogi a nie kombinujecie po raz kolejny jak się z tego wywinąć.

Zresztą tory także są do remontu :roll::D

 

Proponuję ładunki przewozić kajakami. :D

 

Hmm...chociaż nie.

Jest tylu bezrobotnych, emerytów, rencistów. Siedzą, nic nie robią. Wieczne problemy z nimi, bo trzeba im wypłacać kasę, chorzy itp, itd. Przecież oni mogą to przenosić. Korzyści: ekologia, ruch to zdrowie, koszta... Minusy: brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...chociaż nie.

Jest tylu bezrobotnych, emerytów, rencistów. Siedzą, nic nie robią.

Przecież oni pracują :roll: .... pilnują krzyża i pomników :D

 

 

część torowisk, pewnie nawet więszkośc, jest w opłakanym stanie, ale są to torowiska wykorzystywane non stop przez pociągi towarowe, które z ładunkiem są przecież znacznie cięższe niż ciężarówka na lawecie - nie wiem dokładnie ile waży pełny wagon któregokolwiek z towarów, ale porównując np cysternę kolejową z naczepą- cysterną to kolejowa gabarytami bije ją na głowę. Myślę, że raczej przy planowaniu tego typu działań nie stanowiłoby to większego problemu.

No i zobacz, teraz tory nie wytrzymują a co by było jakby wszystko ruszyło torami, ja się boję pomyśleć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a niby czemu ma Ci wzrosnąc bezrobocie? przecież ilość kierowców ta sama, bo dalej już może sobie jechać na kółeczkach :D

A macie pojęcie o liczbie tirów przejeżdżających przez nas kraj? Nawet gdyby do tego doszło to kolej nie byłaby w stanie utrzymać tego pomysłu.

Jedynym problemem jest brak kompletnych autostrad północ-południe i wschód-zachód oraz dobrej sieci dróg w całym kraju.

Przeszkadza komuś tir na prawym pasie autostrady? Raczej nie... A autostrady są płatne więc na ich utrzymanie (remonty itp.) pieniądze się znajdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu widać że nie jeździcie na co dzień...

Tirowcy to przeważnie różni debile, dlatego sprawiają zagrożenie na drogach. W czasach PRL kierowca zanim mógł zostać kierowcą zawodowym, przechodził różne testy na inteligencję i psychologiczne.

 

Dziś każdy debil-szalikowiec po wyroku może prowadzić taką śmiercionośną maszynę i przeważnie to różne takie typy tam pracują,

bo nigdzie indziej go nie wezmą. Jeżdżą zaćpani, bzykają tirówki, robią wypadki...

 

Przenieść cały transport na kolej, przecież z jakiego powodu ja mam płacić za drogi, którymi jakaś niemiecka firma za darmo przewozi sobie towar do Rosji i w drugą stronę? Albo do jakiegoś hipermarketu, który nie płaci w Polsce podatków? A po drodze poza niszczeniem dróg, to powodują wypadki i robią korki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś każdy debil-szalikowiec po wyroku może prowadzić taką śmiercionośną maszynę i przeważnie to różne takie typy tam pracują,

bo nigdzie indziej go nie wezmą. Jeżdżą zaćpani, bzykają tirówki, robią wypadki...

Troszkę się zagalopowałeś z tymi szalikowcami po wyroku. Ja jeszcze takiego nie widziałam za kierownicą tir-a. A jeśli firma takich ludzi zatrudnia to kicha nie firma.

Tak najeżdżacie na tych kierowców ciężarówek ale postawcie się w ich sytuacji. Wszędzie zakazy, każdy na nich narzeka ale to przecież nie ich wina, że nasze drogi są jakie są i nikt nie potrafi tego mądrze rozwiązać. Polscy kierowcy tir-ów nie są tacy źli. Tir na ukraińskich tablicach to jest dopiero zakała i ich można się bać bo oni to lubią na drodze się powygłupiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z red. Większość firma ma sprawdzonych kierowców - firma o dużym zasięgu nie jest sobie w stanie pozwolić na bylejakiego tirowca, bo po prostu jego błędy zbyt dużo kosztują. Nowo zatrudniony kierowca zawsze jest sprawdzany na krótszych trasach, jak się sprawdzi jedzie dalej - chyba, że firma jest byle jaka i puszcza go od razu na głęboką wodę bo nie ma innego wyjścia. Osobna kasta to kierowcy wywrotek jeżdżacych np z tłuczniem - tutaj opis PZ w większości się zgadza, ale też podkreślam - w większości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję ładunki przewozić kajakami. :D

 

Nie szalej! Już wystarczy tych "pająków" na rzekach! Nie można sobie spokojnie połowić, bo co i rusz jakaś "pielgrzymka" bełta wodę.

 

Co do akcji. Nie podpiszę się, bo nie będę podpisywać się pod czymś, co z góry skazane jest na niepowodzenie. Może gdybym był lemingiem... :lol:

Wystarczy, że przypilnuje się, aby tzw. "TIR-y" jeździły z dozwoloną dla nich prędkością (70km/h po za terenem zabudowanym) oraz dopuszczalnym naciskiem na oś.

 

PS

Drugim powodem, dla którego nie podpiszę to to, że gdyby nie było dziurawych dróg - nie miałbym pracy. hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...