Skocz do zawartości

Pojedyńcza molinezja w akwarium i rozród


jasiu512
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam akwarium od około 6 miesięcy. Miesiąc temu kupiłem molinezję złotą - jedną sztukę - nie miałem więcej molinezji wcześniej. Po tygodniu od zakupu zauważyłem w akwarium dwie malutkie molinezje (Samica została zapłodniona jeszcze w sklepie?). Odłowiłem je i umieściłem w małym kotniku. Karmiłem je intensywnie aby w zeszłym tygodniu wypuścić je do akwrium głównego - ciągle są jeszcze małe (około 1 cm do 1,5 cm i zaczynają zmieniać barwę na żółtą, ale na tyle duże aby ich nikt nie zjadł). Docelowo 2 molinezje ekstra mają trafić do sklepu - mam za małe akwarium aby je zachować.

Jakie było dziś rano moje zdziwienie kiedy zobaczyłem w akwarium kolejne 2 malutkie molinezje i ich liczba rośnie z minuty na minutę....obecnie jest ich siedem...

 

Jestem amatorem i pytanie jest takie czy to możliwe aby molinezja podzieliła poród w czasie na odstęp aż dwóch tygodni...innego wytłumaczenia nie widzę. Nawet jeżeli w tych dwóch molinezjach z pierwszego miotu jest samiec to nie sądzę aby był już w wieku rozrodczym - ma dopiero 3 tygodnie.

 

Pytanie podstawowe: Kiedy mogę bezpiecznie przenieść nowe molinezje aby je oddać

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samice Poecilia mają to do siebie, że mogą rodzić młode kilka miesięcy nawet po rozdzieleniu z samcem. Więc będziesz mieć ciągłą produkcję małych molinezji.

 

Nie rozumiem - jak możesz mieć za małe akwarium na molinezje, skoro masz już jedną?

Dziękuję bardzo za odpowiedź. To wszystko tłumaczy. Co do wielkości akwarium i molinezji to posłuchałem "dobrej rady" pani w sklepie. Dopiero z czasem doczytałem informację o wielkości zbiornika... Jak długo czekać z tymi małymi, aby je oddać do sklepu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji