Skocz do zawartości

Pomoc w akwarium 54l


mkarolm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępnie napiszę, że jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o doświadczenie w temacie akwarystyki. Kupiłem akwarium używane wraz ze wszystkimi niezbędnymi akcesoriami (co to wymagało poprawy lub wymiany również zostało wymienione). Do zestawu poprzedni właściciele dołączyli dwie istoty żywe - jakąś dużą rybkę (ciężko powiedzieć co to za gatunek, miał około 12 cm) oraz zbrojnika - dorosłego, około 15 cm. Akwarium zostało przewiezione wraz z sporą częścią wody (około 25l), tak, aby te dwa osobniki miały w czym żyć. Po około tygodniu dokupiłem do tego zestawu 6 kardynałków albinosów (z tego co wyczytałem i podpowiedział sprzedawca jedne z łatwiejszych rybek na początek) oraz jeszcze jednego małego zbrojnika (białego). Z racji tego, że ani ja, ani poprzedni właściciela, ani też sprzedawca w zoologicznym na podstawie zdjęć nie był w stanie określić gatunku tej większej rybki oddałem ją, aby nie zjadała mniejszych rybek. Ze "starej ekipy" został tylko duży glonojad.

 

Sytuacja wygląda następująco - po wpuszczeniu nowych rybek - kardynałków oraz zbrojnika wszystko wyglądało tak jak trzeba, ale po około 2 dniach jeden z kardynałków zniknął (nie widać go ani wśród pływających osobników, ani nigdzie na dnie między kamieniami czy roślinami). Wraz z nim zniknął również mały zbrojnik. Zrozumiałbym gdyby nie udało im się zaklimatyzować w nowym miejscu i znalazłbym ich gdzieś między kamieniami, ale ich w ogóle nie ma. Zastanawiam się czy przyczyną może być duży zbrojnik - może to zbyt mały zbiornik dla ich dwójki.

 

Kolejnym tematem, który mniej zastanawia jest fakt, że po kilku kolejnych dniach jeden z pozostałych 5 kardynałków często odłącza się od grupy i chowa się między roślinkami przy dnie, a jak ma lepszy humor to wypływa do całej reszty. Co może być tego przyczyną?