Skocz do zawartości

Kilka pytań początkującej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującą akwarystką, akwarium mam od 2 miesięcy. Przeszło cykl azotowy i zostało zarybione. Jednak w miarę upływu czasu nasunęło się kilka pytań i chęć zasięgnięcia porady u bardziej doświadczonych. Miałam kupić małe akwarium na kilka rybek do pokoju córki, która po zobaczeniu w domu znajomego jego akwarium, zakochała się w rybkach. Jednak jak się okazało, bakcyla złapałam ja i mąż. Kiedyś oboje mieliśmy akwaria, ale to było z 15 lat temu. Więc, kupiliśmy akwarium 65 litrów w zestawie filtr Powerhead 380 (wydajność 400 l/h) z węglem aktywnym i ceramiką, oświetlenie 2x11w i napowietrzacz. Podłoże piasek. Raz w tygodniu podmieniam ok. 20%.

 

Parametry wody:

- No3 – 0

- No2 – 0

- GH – 8d

- KH – 10d

- pH – 7,2

 

Obsada:

- 6 Molinezji Żaglopłetwych

- 2 Molinezji Black Molly

- 1 Glonojad Syjamski.

- 6 Gupików

- 3 Molinezje

 

Teraz mam pytania dla bardziej doświadczonych.

Czy obsada nie jest za duża? Czy w przypadku, gdy wszystko jest w normie, a rybki nie wykazują żadnych oznak złego samopoczucia, parametry wody sprawdzać raz w tygodniu czy częściej lub rzadziej? Jakie roślinki będą odpowiednie do tej wody? Marzy mi się jakiś mały trawniczek, ale z tego co czytałam, to rośliny trawnikowe mają większe wymagania i ciężko je uprawiać. Czy jest sens kupować coś takiego (http://allegro.pl/plantis-butla-1000ml-dzwon-co2-akwarystyczny24-i5352592920.html) czy lepiej sprawdzi się coś innego, a może przy małej ilości roślin nie ma sensu w ogóle pakować Co2?

 

Mam nadzieję, że nie zjecie mnie żywcem i przy odrobinie waszej pomocy wiele się nauczę i uda mi się stworzyć wymarzone akwarium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zestawie filtr Powerhead 380 (wydajność 400 l/h) z węglem aktywnym i ceramiką