Skocz do zawartości

Zakładanie akwarium 40l:)


Mgi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuję założenie akwarium 40 l. Jednak wcześniej chciałabym się dokładnie wszystkiego dowiedzieć, a coś czuję że w sklepie zoologicznym nie do końca mi to pójdzie:) Więc termometr, grzałkę z termostatem comfortzone gold 50W AQUAEL oraz filtr kaskadowy AQUAEL mini zakupiłam. Jestem początkująca jeżeli chodzi o akwarystykę, dlatego interesują mnie:

-na ile trzeba odstawić po zakupie akwarium do odmulenia
-podstawowe gatunki ryb

-cotygodniowe czyszczenie akwarium(jak podmieniać wodę, odmulać dno itd.)

-jak karmić ryby?

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do odmulania już działającego akwarium potrzebna jest gumowa rurka(taka do spuszczania wina) z odmulaczem(plastikowa sztywna rurka kturą przymocowywuje się do rurki gumowej). Odmulacz wkładamy do wody zasysamy, a fizyka zrobi resztę. nalerzy zmieniać wodę co 1-2 tyg mniej więcej 1/5 - 1/2 zawartości baniaka, w zalerzności od wielkości itd. Odmulamy w prosty sposób: jak już woda leci do baniaczka ponirzej(aby woda leciała baniak musi być nirzej niż akwarium) akwarium odmulacz wciskamy w rurznych miejscah w podłorze aby wyjąć z tamtąd zanieczyszczenia i odchody ryb.
Popularne ryby:
Skalary, gupiki, neonki, mieczyki, zbrojniki, bojowniki, molinezje, gurami, gibicepsy, brzanki sumatrzańskie.
A jak dawkować jedzenie dla ryb zawsze piszą na pudełku, Ale pamiętaj!!! Lepjej jerzeli ryby są głodne niż przejedzone.

 

Regulamin 6.1. Mapet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aquael mini, chodzi o versamax mini? Trochę słabo na 40l... Fzn-1, czy nawet 2 byłby znaaacznie lepszy.

 

Popularne ryby:
Skalary, gupiki, neonki, mieczyki, zbrojniki, bojowniki, molinezje, gurami, gibicepsy, brzanki sumatrzańskie.
A jak dawkować jedzenie dla ryb zawsze piszą na pudełku, Ale pamiętaj!!! Lepjej jerzeli ryby są głodne niż przejedzone.