Skocz do zawartości

Pierwsze kroki


szybki19
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

Mam taki problem. Chciałbym założyć akwarium. Na początek myślałem nad  jakimś 25-30 l , tylko jest taka sprawa że w ogóle nie znam się na filtrach, grzałkach, oświetleniu itp. Czy była by możliwość, żeby ktoś mi coś fajnego poszukał na allegro?

Dodam jeszcze ze chciałbym trzymać w akwarium Neonki.

Edytowane przez andy102
6.1 Pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu odradzam Ci trzymanie neonków w tak małym akwarium. Te ryby wymagają akwarium o długości minimum 70 centymetrów. To ryba stadna, która musi mieć przestrzeń do pływania. W takim akwarium możesz z powodzeniem trzymać krewetki (albo kilka gupików, ale pewny nie jestem). Mój kolega miał w małym akwarium filtr chyba firmy Aquael i miał wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym Ci polecił, jeśli oczywiście masz taką możliwość, kupić akwarium w miarę możliwości jak największe. Wbrew pozorom większe akwarium jest łatwiej utrzymać no i oczywiście masz większe możliwości co do dobrania odpowiednich rybek. Niestety w akwarium 25 - 30 l te możliwości co do dobrania fajnej obsady są znacznie ograniczone, choć na pewno i takie akwaria również można bardzo fajnie urządzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z własnego doświadczenia na początek polecałbym Ci akwarium o pojemności ok. 60 l. W takim litrażu koszty założenia zbiornika nie przyprawiają o ból głowy a można już hodować większą liczbę rybek. Łatwiej też utrzymać parametry w ryzach. Wtedy zdecydujesz czy chcesz dalej zajmować się akwarystyką. Jak cię wciągnie i tak będziesz kombinował z większym;-) Chyba że aspekt finansowy nie gra roli to od razu stawiaj zbiornik największy na jaki cię stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś jeszcze ma coś do napisania odnośnie wielkości zbiornika, to szczerze odradzam. Nie takie jest pytanie w temacie.