Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem kompletnie zielony w sprawach akwarystyki. Wiele razy miałem zamiar zacząć hodować rybki jednak nigdy nie miałem możliwości. Teraz jednak bardzo mnie to zainteresowało. Chodzi mi o hodowlę Piranii.

Teraz moje pytania:

Czy mogę hodować 5 sztuk?

Czy 160l wystarczy?

Co muszę kupić

Teraz nie posiadam nic ani akwarium ani nic innego (akwarium może będę miał od kolegi)

Jest ktoś kto może mi napisać krok po kroku co muszę mieć (powiedzmy jakie fundusze) i czy jako początkujący podołam Piraniom, oraz czy one na prawdę jak podrosną mogą przy nieostrożnym karmieniu "odgryźć" mi palec xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie za bardzo, to duże ryby i nie nadają się do 160 l nawet jeśli będzie ich 5 a powinno być więcej bo to ryby stadne. Co do obaw o palce to jeśli będą najedzone to nie powinny się rzucać na "ludzkie" mięso ale ryzyko ugryzienia zawsze istnieje.

 

Tu masz "najbliższy" opis

 

http://www.superakwarium.pl/poradnik-ak ... id253.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh .... jak już na prawdę chcesz się zabierać za hodowlę tych ryb to polecam dogłębne zbadanie literatury ;p bo sam wydatek na komplecik akwa i wiadomo cała reszta , to będzie niemały cios dla portfela ;p akwarium powinno być większe niż 240l, minimum 200cm długie.

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/Pirania_Natterera

http://l.czerniak.webpark.pl/ryby/r34.htm

http://www.mojeakwarium.pl/forum_new/vi ... 62&p=11676

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal za mało jak dla mnie ale od biedy można spróbować z tymi pięcioma. W miarę jak będą rosły ocenisz czy nie za mało miejsca. Tyle że takie karpie po 25 cm będzie ciężko oddać. Pięć sztuk to takie mikro stadko ;)

Nie pisz bzdur! za malo za malo za malo...250 litrow wystarczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisz bzdur! za malo za malo za malo...250 litrow wystarczy...