raiders Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 (edited) WitamJestem w fazie planowania nowego baniaka:Zbiornik 112L ,podłoże JBL aquabasis plus + piasek Sobex .Oświetlenie 2xT8 18W 6500 + T5 x2 24W Grolux lub wymiana na 3x 24 T5(6500+8500+1000K )Planowana obsada to 10 otosków + ławica 20-30 Danio Margaritatus + krewetki RC ,ammanoZastanawiam się nad rozplanowaniem roślinności ma to być "pseudo" holender/roślinniak1. Mały Henio2. ROtala rotundifolia3. Pogestemon erectus4 dipidlis diandra Limnophilę aramatica5 Microsorium pteropus ? Duży Heniek6 staugaryne repens7. ammania sp bonsaiNajwięcej wątpliwości przy pozycji 4 i 5 Edited May 22, 2015 by raiders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andy102 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Do tak silnie oświetlonego (jak planujesz) zbiornika, nie dałbym żadnych ryb . Skup się na samych roślinach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiders Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 (edited) Oj tam oj tam ... swiatełko to sprawa otwarta jeszcze rozważam rozbudowę standardowych T8 18W z pokrywy o dodatkowe T5 lub wymianę kompletną T8 na 3x T5 24W wtedy by było 0.64W/L Tak czy siak mniej jak 0.5W/L ,a więcej jak 0.75W/L nie planuję . Co do roślin to pozycje 4 zostawiam a na 5 dam dużeko henka Edited May 22, 2015 by raiders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek121 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Zamiast Didiplisa rozważ Limnophilę aramatica lub Eustralis stellata, Didiplis to roślina na 2 plan, a poza tym jest dość trudna w hodowli. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ahr Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 To weź pod uwagę, że ten nieszczęsny przelicznik ma zastosowanie przy T8, przy T5 masz prawie dwa razy tyle światła przy takim samym współczynniku W/l. Przy 2x24W T5 większość roślin powinna spokojnie urosnąć, a to moim zdaniem już górna granica dla trzymania ryb. Poza tym musiałbyś to światło jakoś porozsuwać, bo na środku będziesz miał solarę, a po bokach i tak nie wszystko urośnie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiders Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 (edited) Zamiast Didiplisa rozważ Limnophilę aramatica lub Eustralis stellata, Didiplis to roślina na 2 plan, a poza tym jest dość trudna w hodowli.Dzięki za podpowiedź ,wezmę to Limnophie ,a w miejsce mirosorium pteropus dam dużego heńka .Rozważam jeszcze ALTERNANTERA REINECKI co by ją wcisnąć miedzy pozycje 4-5-8 To weź pod uwagę, że ten nieszczęsny przelicznik ma zastosowanie przy T8, przy T5 masz prawie dwa razy tyle światła przy takim samym współczynniku W/l. Przy 2x24W T5 większość roślin powinna spokojnie urosnąć, a to moim zdaniem już górna granica dla trzymania ryb. Poza tym musiałbyś to światło jakoś porozsuwać, bo na środku będziesz miał solarę, a po bokach i tak nie wszystko urośnie.Nie brałem tego pod uwagę ,nie miałem styczności z t5. To już naprawdę nie wiem co brać czy zestaw T5 2x24 i dołożyć go do obecnych T8 , czy same T5 3x24W ? CHcę aby tego światła było w sam raz ,co2 z butli będzie . Barwy z przedziału 6500-10000K . Chcę wydać raz pieniądze a dobrze . Edited May 22, 2015 by raiders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weder z rośliny akwariowe Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Dla mnie Didiplis Diandara ma sens przy 0,7w/l nie tyle w kwestii wybarwienia bo to w znacznym stopniu też zasługa nawożenia ale łatwości osiągnięcia odpowiedniego wzrostu rośliny. Oczywiście przy mniejszej liczbie W/L też da radę ale jeśli już się decydujemy na tą roślinę to po co sobie życie utrudniać. Prawdą jest że posiadanie bardziej wymagającej roślinności i pogodzenie jej z obsadą jest praktycznie niemożliwe. Prawdą jest też to,że akwarium bez ryb jest martwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
splend Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Prawdą jest też to,że akwarium bez ryb jest martwe. Tutaj można polemizować, ale oczywiście jest to kwestia gustu. Można stworzyć wspaniałe akwarium holenderskie gdzie ryb nie ma wcale lub obsada ryb jest bardzo mała, a głównym życiem w takim akwarium są odpowiednio skomponowane rośliny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek121 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Rozważam jeszcze ALTERNANTERA REINECKI co by ją wcisnąć miedzy pozycje 4-5-8 Nie bardzo, jest podobna kolorystycznie do otaczających ją 4 i 8. Może tak w jej miejsce Hygrophilę difformis ? Różni się kolorem i budową liści od reszty. Tutaj można polemizować, ale oczywiście jest to kwestia gustu. Można stworzyć wspaniałe akwarium holenderskie gdzie ryb nie ma wcale lub obsada ryb jest bardzo mała, a głównym życiem w takim akwarium są odpowiednio skomponowane rośliny. Zgadzam się ze Splendem w 100% Sam odpaliłem ostatnio w salonie 45L holendra i jest on ozdobą sam w sobie, bez fauny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weder z rośliny akwariowe Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Zgadza się tu można polemizować. Można zadać sobie pytanie do czego dążymy, jeśli do stworzenia podwodnego krajobrazu który staje się obrazem to tak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiders Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 Nie bardzo, jest podobna kolorystycznie do otaczających ją 4 i 8. Może tak w jej miejsce Hygrophilę difformis ? Różni się kolorem i budową liści od reszty. Dzięki za kolejną propozycję ,a jednak nie ,nie będę tam pchał nic na siłę . Pozostaje kwestia tego oświetlenia ..ale to chyba należy założyć osobny temat czy tu ktoś doradzi ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiders Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Jeszcze jedno pytanie . Czy jest sens zakładania zbiornika i hodowli roślin z 1 posta przy parametrach wody GH24 KH12 ...... pewnie nie . Dzisiaj zamontowałem filtr RO ale okazało się ze ciśnienie w rurach liche i szału nie ma duży odpad mało RO Chyba ze pchać się w drogi substrat ale czy to zapewni niższe twardości ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sławek121 Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 Czy jest sens zakładania zbiornika i hodowli roślin z 1 posta przy parametrach wody GH24 KH12 ...... pewnie nie . Hoduję te rośliny niemal na identycznych parametrach. Problemy u mnie na takiej wodzie przejawiała wyłącznie Blyxa japonica. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Weder z rośliny akwariowe Posted May 25, 2015 Share Posted May 25, 2015 W takim przypadku warto Ro robić w nocy gdy jest większe ciśnienie .Mniej ludzi pobiera wodę. Ja osobiście zbiornik wolę prowadzić na RO. z mineralizatorem. Zwłaszcza jak jest na granulacie. Co do parametrów po uwzględnieniu tego co zbija mi gaz, staram się trzymać Ph 6,4 Kh 3 , Gh 6. Dwa lata temu jechałem w HT na kranowicie bez mikro tylko Fe . Woda miała Ph 7 Gh12, Kh 8 i też wszystko rosło. Parametry jakie podąłeś to dość wysoko. Chociaż mam kolegę który ma podobne i ma ładnego Holendra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiders Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Dzięki panowie za odpowiedź ... Za dużo się naczytałem internetowych informacji na temat hodowli roślin a twardości wody .Spróbuję sam jak to będzie na kranovicie czy będzie bujnie rosło ,ale jak będzie żyzne podłoże ,dobre światło i Co2 to nie powinno być problemu .A Ro zawsze można później dolać i zmiękczyć wodę jak zajdzie taka potrzeba . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.