Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium - problemy.


kriplak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, na wstepie zaznacze,ze jestem zupelnym laikiem jezeli chodzi o akwarystyke - mam akwarium od okolo 2 miesiecy. Na szczescie istnieje internet, dzieki ktoremu z dnia na dzien staje sie coraz bardziej "wyedukowany".

Moj zbiornik ma wymiary - 80x30x40. Nie pamietam dokladnego litrazu,ale z tego co widze w internecie oscyluje w okolicach 100L. Temperature utrzymuje na poziomie 24 stopni. Akwarium zasiedlaja - glonojad,2 skalary,para mieczykow,2 tatry,molinezja (nie znam dokladnej nazwy,ale jest w czarno- biale kropki),dwie tatry,bocja szara(modesta) oraz duch brazyllijski (wiem,ze dla ducha jest to za malo,ale wierzylem w kompetencje sprzedawcy).

Niestety, wczoraj zginal jeden welonek,a dzisiaj drugi. Nie wiem czy jest to spowodowane zakupem bocji i molinezji(google mowi,ze nie sa to agresywne ryby),ktore sa u mnie od 3 dni,czy temperatury za wysokiej jak na nie - 24 stopnie. Obawiam sie,ze nie jest to kwestia temperatury, poniewaz welonki byly od poczatku i do tej pory nic nie wskazywalo na to,ze czuja sie zle, tj. byly energiczne,podplywaly do szybki,zjadaly wszystko co bylo.

Kolejna rzecza,ktora mnie martwi, jest dziwne zachowanie jednej z tatr, plywa caly czas schowana z tylu,nawet do pokarmu nie podplywa,kiedy druga zachowuje sie zupelnie odwrotnie. Bedac przy tatrach, jedna z nich,ta bardziej "zywa" czesto gania molinezje, na szczescie do tej pory nie zaobserwowalem zadnych znakow walk.

Nastepnym moim utrapieniem sa glony,ktore sa koloru brazowego podchadzacego nawet pod czarny. W ostatnich tygodniach przybywa ich multum. Dowiedzialem sie,ze mam za malo roslin - jutro to naprawie. Pytanie do was - czy oprocz tego sa jakies inne sposoby ich zwalczania i czy mogly miec jakis wplyw na smierc welonkow.