Skocz do zawartości

Start 72l


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono forumowiczów. Jestem początkującym akwarystą do tego całkowicie z przypadku :D Otóż koleżanka żony przywiozła mojej córce rybkę w małej kuli. Zdecydowaliśmy, że będzie się męczyć w maleńkiej kuli więc zakupiliśmy większą.... Jak to polak po szkodzie mądry, wyczytałem, że kula dla ryb się nie nadaje. Niestety zanim zdążyłem to doczytać dzieci już kupiły 2 gubiki, 6 neonków i glonojada.

Zakupiłem zbiornik 72l (chciałem większy ale żona sami wiecie ;D, choć teraz żałuje), oczywiście chciałem zrobić wszystko zgodnie ze sztuką, czyli dałem podłoże dla roślin 2cm potem JBL żwirek około 8cm. Znalazłem dwa zarąbiste korzenie, które długo i namiętnie gotowałem z solą, potem jeszcze bez soli, do tego poszły kamienie otoczaki które przeszły test octowy. Zalałem wodą, dałem start bakterii i miałem czekać 3 tyg do wpuszczenia rybek. Niestety, warunki w kuli zrobiły się drastyczne więc podjąłem decyzję i przełożeniu rybek i skróceniu ich cierpienia. Dzieci dokupiły jeszcze 2 gubiki, 6 neonków i 3 otoski. W akwa chodzi filtr wewnętrzny z deszczownicą, oraz filtr zewnętrzny o wydajności 600l wkłady to gąbka i porcelanka. Do tego oświetlenie świetlówka 18W ( którą będę wymieniał niedługo na oświetlenie LED'owe). Dozownik CO2 też jest a nasycenie w normie.

 

Taki był start, niestety otoski padły po kilku dniach, wszystkie po kolei. Reszta rybek ma się ok, jedna gubiczka już urodziła, dwie pozostałe są w ciąży. Małe mam zamiar odchować trochę i oddać do sklepu.

 

Parametry akwarium to:

 

Ph - 7,2

TwO - 20 w skali niemieckiej

TwC - 10

NO3 - około 20.

 

Wodę wymieniam co tydzień około 30%. Do podmian stosuję wodę destylowaną ponieważ woda w kranie jest bardzo Twarda. Do tego poziomu udało mi się dobić po 3 wymianie wody.

 

Jakie rybki mogę do tej obsady dorzucić ?? W tej chwili dla przypomnienia jest:

 

1. 12 neonków

2. 4 gubiki dorosłe i 11 malych do odłowienia

3. glonojad