Skocz do zawartości

PYTANIE DO SPECJALISTOW


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdeczne wszystkich, mam na imię Ania i che założyć akwarium. Jestem kompletnie zielona w tej dziedzinie dlatego napisałam na forum.

Planuje około 100-120l akwarium z filtrem kubełkowym. (prawdopodobnie fluval). Chce zapewnić rybkom jak najlepsze warunki i tu proszę doświadczonych akwarystów o pomoc:

Chciałabym chodowac do trzech gatunków ryb. Bardzo mi się podobają brzanki sumatrzańskie ale nie wiem czy moge dodac do nich bocje (które tez mi się podobają) ale jak już napisałam chce jak najlepiej dla rybek dlatego będę wdzięczna za sugestie odnośnie obsady mojego zbiornika.

dziękuję Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli myślisz o bocjach wspaniałych to zapomnij za mały litraż. Dla nich najodpowiedniejszy zbiornik to 150 cm szerokości. Bocje karłowate tak tylko z min.8-10 szt. bo to ryby stadne. Brzanki 20szt będzie ok. Bardzo ładne są też brzanki purpurowe( zwłaszcza samce w okresie tarła przy stonowanym oświetleniu) i odeskie na żywo przy odp. oświetleniu robią wrażenie. Powiedziałbym że są nawet ładniejsze od sumatrzańskich. Filtr fluval 205 będzie ok., to dobry filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybka odpowiedz. Będę szukała bocji karłowatych w takim układzie, wiecie może jaka maja nazwę angielska??

Mamy nazwę łacińską Yasuhikotakia (dawniej "Botia") Sidthimunki. Hmm angielska nazwa, jeżeli jak sądze mieszkasz w rejonach UK to nazwa łacińska powinna załatwić sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie zaczynam przygotowywać akwa. 100l firmy Juwel. Jest to zbiornik który "odziedziczyłam" wraz ze osprzetowaniem.

Podłoże - piasek

Filtr - Fluval U4 docelowo chce kubełkowy ale może ten wystarczy? Co sadzicie?

Grzałka - chwilowo dostarczona z akwa proszę o poradę jaka kupić.

Jest tez kurtyna do napowietrzania ale nie wiem czy ja instalować.