Skocz do zawartości

preparaty


blue007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym wiedzieć jakie stosujecie preparaty do akwarium (do wody do roślin itp )

jestem początkującym akwarystom prosiłbym o rady

 

Żadnych "uzdatniaczy" i "polepszaczy".

Przy odpowiednim oświetleniu i nawożeniu CO2 na starcie zbiornika podaj połowę zalecanej dawki potasu, po trzech tygodniach połowę dawki makro i mikro, którą można stopniowo zwiększać. Jeżeli nie masz CO2 i oświetlenia na poziomie co najmniej 0,5W/l, nie dawaj nic. Ewentualnie raz na kilka miesięcy możesz zasilić rośliny korzeniowe kulką gliniano-torfową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie że w niektórych przypadkach nie obejdzie się bez uzdatniaczy np. gdy woda zawiera duże ilości chloru i posiadamy spory zbiornik.

W ciągu 24-48h wyparuje każda ilość chloru z wody zdatnej do wypicia, nawet w środku lata [okres najmocniejszego chlorowania] ;)

A posiadając spory zbiornik [>250l] możemy np kupić drugi mniejszy na podmiany, przy koszcie dużego baniaka z oświetleniem i porządnym kubełkiem koszt np 50litrówki to jak kropla w morzu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Widząc jakie głupstwa wypisywano na chacie tego forum wczorajszego wieczora czuję się w obowiązku sprostować kwestię preparatów akwarystycznych co być może zapobiegnie dalszemu wprowadzaniu w błąd nowych akwarystów odwiedzających to forum.

 

Może to będzie odpowiedz nie na temat ale...

Pamiętaj że preparaty najlepiej stosować tylko w razie konieczności. Ja nie stosuje żadnych preparatów bo one często mają skutki uboczne a poza tym to jest po prostu chemia a w akwarium powinno być jej jak najmniej.