Jump to content

[37L] Oświetlenie

Edwardo
 Share

Recommended Posts

Witam w akwarium 37,5l posiadam świetlówkę 11w która jest pokryta jakąś aluminiową pokrywą tak jakby i czy to jest okej? Wyszło mi że tyle watów jest na litr 0.29 W/L, czy jak na jedną świetlówkę jest to wystarczająca ilość światła? bo świecąc 5/6h w pierwszych kilku dniach pare roślinek mi gniło... Podłoże jest na bazie ziemi ogrodowej i przerzuciłem się na świecenie po 12h dziennie nigdzie nie udało mi się wyczytać dlaczego należy świecić tak krótko ale to chyba jest dlatego żeby glonów nie było. Pokrywa tak wygląda i nie mam możliwości odkręcić tego bo to jest przyklejone do tego plastikowego... A jakoś inaczej zamontować na pokrywie innego światła raczej bym nie potrafił więc co byście zrobili w takiej sytuacji?

61724688_1444683615656842_3553552483538173952_n.jpg

a.jpg

b.jpg

c.jpg

Kurde totalnie jestem zielony w tym temacie... Wiesz jak to mogę zrobić? nw Długośc akwarium sprawdzić i popatrzeć swietlówki jakies w sklepie i wybrać takie dwie np zeby miały dobre dla roślinek światła i jakieś mocowanie w sklepie kupię? czy jak? Bo nie ogarniam ;/ a jestem w dupie troszke 

Odkręcasz śrubki, zdejmujesz przeźroczystą osłonę, demontujesz świetlówkę kompaktową. W sklepie kupujesz dwa mocowania świetlówki T8 (najlepiej plastikowe, to nie zardzewieje) i na przykład retro-fit Aquaela 8W (może być wersja Plant), albo jakiś inny moduł ledowy w szklanej rurze jakich pełno na alle. W pokrywie masz miejsca na wkręcenie śrub i zamocowanie uchwytów, w nie wpinasz rurę ledową i już.

Wbrew pozorom 12 godzin świecenia w akwarium to dość sporo, zazwyczaj wystarcza około 10 godzin świecenia.

• Thanks 1

Godzinę temu, ahr napisał: