Skocz do zawartości

powrót po latach-prośba o pomoc w skonfigurowaniu akwarium


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy post na forum więc na początek-Witam wszystkich szanownych akwarystów. 

Choć co prawda nie jestem nowicjuszem, bo jako nastoletni chłopak dobre kilka lat fascynowałem się i zajmowałem w praktyce akwarystyką, to mówiąc wprost- wypadłem z obiegu. Jestem bardzo zaskoczony jak od czasu mojej młodości zmieniła się technika i podejście do niektórych zagadnień. 

Ale konkretnie: 
Przygotowuję się do urządzenia nowego akwarium 
60x30x33 co daje szkiełko o pojemności 60 l. 

w zestawie który do mnie idzie znajduje się (wydawać by się mogło) wszystko co do urządzenia akwarium jest potrzebne. 
Przewertowałem jednak literaturę i niniejsze forum i rodzi się we mnie kilka pytań: 

Idea jest taka aby w zbiorniku była duża liczba roślin. 
co do ryb- karpieńcokształtne- Gupiki, Molinezje, Zmienniaki, Mieczyki i wszelkie ich wariacje. 

czy świetlówka z allegrowego zestawu o mocy 15w barwa dzienna standardowa będzie wystaczająca? 

filtr z zestawu to model 111B hanza- da radę? 

czy zwykły żwirek akwariowy (jak to było kiedyś) nie jest już wystarczającym materiałem dennym, by zapewnić wzrost roślinom? 

no i wreszcie: Sporo naczytałem się o bakteriach na start. Czy to konieczne? jesli tak co polecacie? 

i czy moze jest coś o czym przy zakładaniu akwarium powinienem pamiętać, a nie poruszyłem danego zagadnienia w powyższym poście? 

dziękując za ewentualne odpowiedzi pozdrawiam całe forum. 
karred

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gupiki, Molinezje, Zmienniaki, Mieczyki i wszelkie ich wariacje. 
 

Molinezje 80cm akwarum, mieczyki 100cm akwarium.

 

 

 

filtr z zestawu to model 111B hanza- da radę? 
 

Spójrz na ten filtr i dopowiedz sobie sam czy takie cos zapewni odpowiednią biologie w 60l. Nie, nie wystarczy. Jakiś nie wielki kubełek lub coś pokroju Aquael Turbo 500.