Skocz do zawartości

Pęcherzyk przy brzuchu welona


klaudia1252
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam akwarium 40l, w nim dwa welonki, pokarm Tetra Goldfish Sticks, zero roślin, wodę podmieniam co 2 tygodnie - około 7 litrów, jest filtr z oświetleniem i pompką, ryby są u mnie od kilku miesięcy jednak maja one około 1,5, co wiem od poprzedniego właściciela. 

Od kilku tygodni ( około 3-4) u jednego z welonów zauważyłam powiększony brzuszek, taki jakby pęcherzyk. Ten pęcherzyk pcha rybkę do góry, wystaje ponad wodą, przez co rybka nie może normalnie pływać. Je normalnie, jak jej się uda to kawałek przepłynie. Widzę, że się męczy. Drugi welon wydaje się zdrowy, pływa normalnie i nic w jego wyglądzie niepokojącego nie widzę. Nie wiem co dolega tej pierwszej, czy to jakaś choroba, czy jednak coś mniej poważnego. Proszę o jak najszybsze odpowiedzi. Wysyłam zdjęcie, żeby przybliżyć problem. Nie znam się zbytnio na akwarystyce, jestem początkująca. Proszę o pomoc!!
 

 

post-23142-0-95465500-1439764734_thumb.jpg

post-23142-0-09195500-1439764743_thumb.jpg

Edytowane przez klaudia1252
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po co sypiesz tak dużo tego pokarmu?
No właśnie, tego pokarmu jest tam nasypane tyle ile by starczyło dla całego stada welonków. Pamiętaj że lepiej jest ryby przegłodzić niż przekarmić.

 

Akwarium jest zdecydowanie za małe nawet dla jednej welonki. Przypuszczam że gdybyś zrobiła testy na NO2, NO3, NH3 to ich wartości by wykraczały poza dopuszczalne normy.  A ryby przebywające w nieodpowiednich warunkach są bardziej podatne na choroby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że warunki ich życia nie są zbyt dobre, ale takie akwarium, wraz z rybkami i pokarmem dostałam od poprzedniego właściciela. Ja mam je od około 4 miesięcy.