Skocz do zawartości

Montaż świetlówki kompaktowej w pokrywie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem w trakcie tworzenia pokrywy do mojego akwarium, wykonałem już całą konstrukcję, włącznie z otwieranym wierzchem Zaplanowałem, że podstawę oświetlenia w moim akwarium będzie stanowić świetlówka kompaktowa. Światło jakie daje, w zupełności wystarczy na mój mały baniaczek. Mam tylko pytanie, jak ją zamontować do pokrywy? Nie znam się na elektryce i nie za bardzo wiem, jak się za to zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to już zgłupiałem i ja. Miałbym prośbę, mogłabyś mi podać rozwiązanie twojego pomysłu z tymi świetlówkami T5? Tzn co byłoby mi potrzebne i jak to zmontować wszystko (mile widziane linki do konkretnych produktów, tak bym sobie mógł podliczyć cenę).

 

Wiem, że był już taki temat, a nawet ich wiele, ale jakoś nie mogę się w nim odnaleźć

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o świetlówkę energooszczędną, to wszystko masz w linku powyżej.

 

Natomiast świetlówki T5 to tak:

 

-philips aquarelle T5 8W

-sylvania gro-lux T5 8W lub zwykła daylight (6500K) T5 8W -firma bez różnicy

-4 oprawki bryzgoszczelne do T5

-statecznik do T5 2x8W,

-kable z drutem w środku a nie ze skręconymi żyłkami,

-kabel podwójny zasilający z wyłącznikiem,

-kilka kostek przyłączeniowych, taśma izolacyjna,

-4 uchwyty do świetlówek T5 (ale jak nie dostaniesz to możesz kupić uchwyty do mocowania rur PCV o rozmiarze 22),

-śrubki jakieś, żeby to wszystko zamocować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lepiej zastosować gotowe oprawy i połączyć je kablem łączącym zamiast bawić się w stateczniki, uchwyty, oprawy bryzgoszczelne itd? link do przykładowej oprawy Do tego są kable łączące długości ok 15cm (dokładnie tyle, aby podłączyć świetlówki szeregowo). Dodam, że takie rozwiązanie też jest szczelne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach