Skocz do zawartości

Coś wcina mi rybki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem początkujący mam akwarium od 4 tygodni. Coś zaczęło mi zjadać rybki a konkretnie gupiki i jedną molinezję, skład rybek żałobniczki szt 6, neonki szt. 5 gupiki szt. 2 (4 poszły) molinezja szt.3 (jedna poszła) kosiarki szt. 4 kirysek szt. 1 piskorki szt. 2 brzanka odeska szt. 4 - To właśnie ją obstawiam ponieważ jako ostatnia była dokupiona do zbiornika (około tygodnia temu) i już straciły mi się 4 rybki natomiast jeden gupik ma poszarpany ogon. Czy to będą one czy jednak choroba jakaś? zbiornik 112l. Dodatkowo zauważyłem że zbrojnik złoty bardzo lubi wcinać roślinę Alternantera Reineckego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze mogło się na to złożyć więcej czynników np. niedojrzałe akwa i kupiłeś brzanki, roznosicielki jakiejś choroby, no ale chyba zauważył byś jakieś oznaki ?

Ja miałem taki przypadek, w dojrzałym akwarium ok 1 roku, kupiłem mieczyka bez żadnych objaw choroby, po dwóch dniach wszystkie ryby oprócz tego mieczyka miały ospę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpisze się tak. Nie znam parametrów wody dlatego ponieważ kiedyś nie było pomiarów nawozów a roślinki żyły i rosły co prawda wolniej ale było ok. Dlatego nie chce mieć żadnych wymagających rybek.

Co posiadam

Akwarium wymiana wody jedni piszą wymieniać inni nie wymieniać sam nie wymieniam jedynie co to dodaje do wody mikro i makro elementy ( nie podaje firmy ani konkretnego modelu bo zawsze ktoś sie znajdzie i powiem że to jest lepsze a nie to)

 

Oświetlenie 2 neonówki t8 28W i t5 18W ( razem 74W czytałem że minimum to 0,6W na 1 litr więc potrzebuje minimum 67,2W ok 20000 K)

 

Filtr zwykły kaskadowy

 

Co do ryb masz racje poszalałem troszkę (bardziej to jest darowizna od ludzi co nie chcieli już tego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach