Skocz do zawartości

akwarium 112 L od zera


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie na temat założenia akwarium jak w temacie 112 L, odrazu zaznaczam, że jestem początkującym akwarystą (tzn hmm małe sprostowanie akwarium miałem od dziecka ale, czy to miało coś wspólnego z poważną akwarystyką raczej wątpię zawsze ale to zawsze po jakimś czasie gniły mi rośliny i dawałem za wygraną) więc za jakiekolwiek `` babole `` z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość. Z racji, że to mój pierwszy wpis troszkę się rozpiszę mam nadzieję, że nikogo nie zrażę do siebie. Ok do rzeczy mam zamiar od nowa zacząć z akwarystyką od ok 2 tyg czytam co tylko możliwe o starcie zbiornika od zera tzn podłoże, chemia oświetlenie filtracja sprzęt itd. Zaznaczam że nie chcę inwestować nie wiadomo ile odrazu ale ok 200 -300 pln na początek. Akwarium już mam filtr kaskadowy ( jakiś chińczyk ale daje radę szczerze mówiąc, grzałka z termostatem 100 W.

Wiem, że w internecie jest ogrom informacji ale chciałbym zawęzić na maxa obszar poszukiwań dlatego postanowiłem zasięgnąć nieco wiedzy doświadczonych fachowców. Proszę o informacje na temat oświetlenia tutaj myślałem o oświetleniu LED 4 x Gu10 48Led, podłoże - ziemia bez jakichkolwiek nawozów , na to czarny bazalt 2-4 mm , nawożenie hmm CO2 w płynie ewentualnie jakaś ``bimbrownia`` na początek plus nawożenie ( właśnie co polecacie ) wiem że zależy od parametrów wody .Jeśli zły dział odrazu przepraszam i liczę na wyrozumiałość.

 

dzidzia1982

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach