Skocz do zawartości

98l - glony


karolcia
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

W końcu zabrałam się za założenie zbiornika 98l. Już po dwóch dniach pojawił się problem - na korzeniu pojawił się biały, śliski nalot pomimo że korzeń był wyparzony :( . Z wcześniejszym nie miałam takiego problemu. Jaka może być przyczyna :?: Wyczyściłam i wyparzyłam go ponownie ale już widzę powrót problemu :(

 

I mam jeszcze drugie pytanie - po jakim czasie mogę wpuścić ryby do takiego zbiornika :?:

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się dokładnie na korzeniach ;) Zakupiłam go w stacjonarnym sklepie rybarium.pl w Łodzi.

 

Nalot usuń mechanicznie (prawdopodobnie będziesz musiała to powtórzyć kilka razy), czasem pomagają w tym ryby... w końcu zniknie ;)

Tzn. :?: Jutro zaleję go wrzątkiem z solą i wyszoruję jakąś gąbką ;)

 

Czyli taki nalot nie będzie miał negatywnego wpływu na istoty żywe w akwarium :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzeń się właśnie moczy w wannie we wrzącej wodzie z solą :P Jak go dzisiaj wyciągałam ze zbiornika był cały śliski i w niektórych miejscach był ten biały nalot :( Mam nadzieję że ten problem teraz zniknie a jak nie to będę musiała przełożyć korzeń ze starego akwarium - trochę będzie przymały ale to lepsze niż nic :mrgreen:

 

Ponawiam jeszcze pytanie:

Co do tej obsady mogę jeszcze dokupić do większego zbiornika? (ryby znajdują się jeszcze w starym zbiorniku)

- glonojad

- 3 danio

- 3 gupiki

- 3 molinezje + 5 sztuk narybku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

89 l to nie jest duże akwarium a ryby, które wymieniłaś to brudaski i żarłoki. Na dodatek rozmnażają się bardzo szybko.

 

Gupiki i molinezje nie przepadają za niskim ph, kh i gh. Uważaj, żeby ci podłoże nie zbiło za bardzo parametrów i monitoruj to ewentualnie zwiększając na początku podmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach