Skocz do zawartości

Nieproszony gość...


Rekomendowane odpowiedzi

Dosłownie przed chwilką, gdy obserwowałam moje akwarium, dostrzegłam niewiele ponad taflą wody coś a la malutki kamyczek żwiru. Tzn. myślałam, że to to, dopóki nie przyjrzałam się "temu" bardziej: od strony ściany akwa, do której to coś było "przyklejone", znajdowała się taka jakby galaretowata postać... Podniosłam pokrywę i zobaczyłam... malutką muszelkę! Wychodzi na to, że to maciupki ślimak... Heh, dobre sobie, bo żadnego nigdy w życiu nie kupowałam. Pewnie musiał się schować w roślinkach, które kupiłam tydz. temu, albo w żwirze, co jest mniej prawdopodobne. A teraz pytanie do Was: jaki to gatunek? Tzn. zamierzam poszukać informacji na jego temat, ale najpierw muszę chociaż mniej-więcej wiedzieć o jaki gatunek chodzi. Na dodatek nie znam się na ślimakach :) Proszę o pomoc! :help: W załączniku zamieszczam zdjęcie podobnego, większego ślimaka. Mój różnie się nieco tylko ubarwieniem muszli: przy końcu ma bardziej czarną barwę, a po drugiej str. brązową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że to gatunek zatoczka. Jeśli widziałaś jednego to możesz się spodziewać kolejnych. Najlepszy sposób na nie to ślimak anentome helena.

Nie, to nie zatoczek, bo ma inny typ muszli, taki coś jak ta w załączniku:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, tylko, że zdjęcie nie dokładnie przedstawia tego "mojego" ślimaczka. Jest bardzo podobny, ale nie ma takiej gładkiej muszli... tzn. nie wiem tego w 100 %, bo ślimak ma, hmm, ok 3mm, a własnego zdj. wstawić nie mogę, bo aparat mi wysiadł :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Jeśli ma takie kropeczki jak Rozdętka to na pewno jest Rozdętka.

Bez zdjęcia trudno określić co to jest.

...A tak a'propos, to w takim razie PO CO JEST TO FORUM? Nie lepiej go zamknąć, skoro wszyscy każą szukać w Google? Bez sensu