Skocz do zawartości

Deszczownia- dobrze ?


djmajkel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam się na deszczowniach, bo ja mam tylko i wyłącznie filtry wewnętrzne, ale wydaje mi się, że troszkę za słaby strumień, "nacisk" na wodę tych strumyczków.

Dokładnie zamontuj nowy wężyk z mniejszymi dziurkami (wtedy będzie większe ciśnienie wody ;) ).

A po prostu nie lepiej by było kupić zwykłą firmówkę :?:;) Napisz do jakiego filtra jest to podłączone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakie są z tego korzyści ?

W tym konkretnym przypadku - niewielkie.

Skoro to Fan1 to raczej akwarium nie jest większe niż 50l, a jeśli jest to pora pomyśleć nad lepszym filtrem, a nie deszczownią. ;)

Jak chodzi o natlenienie wody, to przy tym filtrze wewnętrznym nie zauważysz żadnej różnicy z zamontowaną deszczownią lub bez niej.

Dzięki deszczowni możesz uniknąć "filmu białkowego" na powierzchni wody, ale jeśli nie miałeś z nim wcześniej problemu to deszczownia tu też nic nie zmieni...

Jedyny plus jaki widzę to to że przy deszczowni znika efekt wirówki który może występować przy filtrze wewnętrznym. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ to drugorzędny parametr jak chodzi o wydajność filtracyjną.

O wiele większe znaczenie ma powierzchnia wkładów filtracyjnych [która w tym filtrze nie jest bardzo duża...].

Dlatego np. kubełek 400l/h jest o wiele wydajniejszy od kaskady 800l/h, albo wewnętrznego 1000l/h. ;)

Polecam wymianę tego filtra na jakiś wydajniejszy. W tym litrażu idealnie sprawdziłaby się kaskada FZN1, lub FZN2. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...