Skocz do zawartości

Pierwsze akwarium i kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich akwarystów! Od jakiegoś czasu marzy mi się założenie akwarium słodkowodnego. Nie mam z tym doświadczenia (kiedyś miałem 3 gupiki, które o dziwo całkiem długo żyły (bardzo mocne były), ale było to kiedy miałem około 10 lat) i w związku z tym muszę zadać kilka pytań. Czytałem forum i wiele artykułów na temat akwarystyki, ale dalej niewiele wiem.

 

1. Mam do wydania max. 400 zł - jakiej pojemności akwarium z taką sumę pieniędzy będę w stanie wyposażyć i wpuścić do niego rybki?

2. W pokoju przez okrągły rok mam temperaturę powyżej 23 stopni Celsjusza, zimą rano, do południa temp. jest trochę niższa. Latem dom bardzo się nagrzewa i często temperatura przewyższa 27 stopni. Czy wodę będę musiał podgrzewać? Jeśli tak, to jakiej mocy mam kupić grzałkę?

3. Te pytanie ma związek z pytaniem pierwszym :) Jaki filtr do takiego litrażu będę musiał kupić?

4. Pozostały osprzęt - co i w jakiej cenie będzie potrzebne?

5. Czy kamienie, które znajdę na dworze (na kamieniach się nie znam :P) będą dobre jako dekoracje? Oczywiście wygotowane kamienie.

6. Obsada - również pytanie ma związek z pyt. nr 1 - jaką ilość rybek będę mógł tam wpuścić (1 litr - 1 cm ciała rybki, ale nie wiem jaką długość rybki uzyskają) i proszę o podanie najlepszej (i w miarę taniej :) ) obsady. Chciałbym w swoim akwarium mieć neonki. Które z nich są najlepsze dla początkującego?

 

W miarę upływu czasu i w związku z uzyskanymi odpowiedziami będę zadawał kolejne pytania, jeżeli nie sprawi trudności odpowiadanie na nie. Dziękuję i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba do każdego twojego pytania są odpowiedzi już na forum... poszukaj ;)

 

za 400zł można bardzo dużo ;)

akwarium chyba każde ,pytanie na jakie akwarium masz miejsce np na szafce i jakiej jakości sprzęt chcesz mieć ;)

po pierwsze ustalmy pojemność akwarium ,obsada i cena osprzętu później ;)