Skocz do zawartości

dezynfekcja akwarium


rafaeljohn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem sobie akwarium jestem osobą początkującą (25 litrów), w akwarium mam wyparzone kamienie, sztuczne roślinki i ozdobę w formie korzenia, wszystko było ok aż do pewnego dnia gdzie ryby zaczęły padać jedna po drugiej i w ciągu 2 tygodni padło 10 ryb, czyli wszystkie, okazało się, że ryby miały czarne plamki, wyczytałem w necie że to taka choroba "Ichtiosporidioza" (objawy się sprawdzały) i teraz chcę zacząć od zera, całą wodę wylałem, kamienie wygotowałem z solą, ale nie wiem co mam zrobić z akwarium wystarczy je tylko wymyć czy kupić coś do dezynfekcji i co zrobić z grzałką i filtrem ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zwolnij. Akwarium ma dojrzeć biologicznie, zanim wpuścisz do niego ryby - bez osiedlonych w filtrze bakterii nitryfikacyjnych ryby potrują się własnymi wydalinami i zdechną - jak stało się z Twoją pierwszą obsadą.

 

Do tego 25l też nie wrzuca się 10 ryb, chyba, że to naprawdę mikrusy. W urządzonym 25-litrowym akwarium masz max 20 litrów wody i to przy dobrych lotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dezynfekujesz nadmanganianem potasu, robisz roztwór 1g/L i obmywasz wszystko.

Węże siatki i wiadra, czyli wszystko co miało styczność z akwarium musisz również zdezynfekować.

 

 

 

rybki były bardzo małe max 3 cm.

Każda ryba jak jest mała to jest mała część tylko jest odpowiednia do tego litrażu a większość rośnie dalej lub karłowacieje.

Ryby musisz dobrać odpowiednio do litrażu i parametrów wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...