Skocz do zawartości

Co się dzieje z tą rośliną ?


Mat342
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ok, jestem początkujący więc przepraszam :)  Posadziłem ją jakieś dobre dwa tygodnie temu, podzieliłem na dwie sadzonki, i jedna jest na środku, druga z boku, obydwie tak mają :/ nawoże co2 w płynie, jednak dawka mniejsza niż zalecana, i nawóz w płynie complete z aquahobby raz w tygodniu,w podłożu mają jeszcze kulki nawozowe, Akwarium ma 112l, Oświetlenie jest w pokrywie, zamówiłem z allegro, są to ledy 6 w takie : http://allegro.pl/pokrywa-led-6w-do-akw ... 28066.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta roślina średnio się do akwarium nadaje, chociaż podobno niektórzy ją hodują. Oświetlenie głodowe, lampy emiego na taki litraż mają po 40 W na ledach. Czemu carbo połowę dawki? Błąd w założeniu moim zdaniem. Albo masz HT dużo światła, wymagające krzaki, nawozisz ostro. Albo LT mało światła i nawozić praktycznie nie trzeba, a krzaki nie wymagające.

 

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepach różne rzeczy sprzedają, kwiaty doniczkowe wsadzone do akwarium też. Nie twierdzę, że nie da się jej w akwarium uprawiać, bo parę osób z jakimś efektem próbowało. Na pewno jest to jednak stosunkowo trudny(średnio trudny) gatunek ze względu na to, że roślina ta w wodzie znajduje się tylko okresowo. Potrafi też marnieć w okolicach zimy. I posiłkując się doświadczeniem ludzi którzy rośliny okresowo zanurzone hodują w stałym zanurzeniu prawdopodobnie potrzebuje dużo światła, dużo papu i CO2. Jest też opcja, że marnieje ze względu na to, że wcześniej hodowana była w formie emerysjnej i dopiero nowe liście będą w pełni przystosowane do pełnego zanurzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach