Skocz do zawartości

Jaki poradnik akwarystyczny polecacie?


Mariola XD
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Interesowałby mnie poradnik w którym jest po prostu wszystko od A-Z. Mam już akwa, ale nadal uważam że jestem zielony w niektórych tematach (np. parametry wody, nie wiem jak i co do czego dobierać, chodzi o oświetlenie). Dobrze by było gdyby był możliwie tani (do 30 zł).

Za każdą odpowiedź z góry dziękuję smile.png

 

PS Dobrze by było gdyby było w nim napisane co nieco o biotopach.

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To forum i podklejone tematy na samej górze każdego z działów ;)

Wolałbym wersję książkową. Forum dla mnie jest o tyle problematyczne, że jeśli chcę coś wiedzieć to muszę pisać temat czekać na odpowiedź, a później jeszcze (czasem) się dopytać bo ktoś czegoś nie dopowiedział, przez co zawracam dupę innym i sobie, a w książce jest wszystko czarno na białym jak co zrobić i jak ma być i mam do tego łatwy i swobodny dostęp. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że ciężko będzie o taką książkę. Internet jest kopalnią wiedzy, wystarczy tylko poszukać. Nie czekać aż ktoś coś napisze. Trzeba czytać, rozumieć, wyciągać wnioski i stosować w praktyce.

W akwarystyce nie ma jednego świetnego, działającego w każdym akwarium schematu według którego mamy działać. Sens tego hobby to zrozumienie procesów zachodzących w akwarium i odpowiednie ich kontrolowanie.

Nic nie da że sobie zakodujesz (albo sprawdzisz w książce) że "niebieskie E to test do internetu", że taki przykład przytoczę. Trzeba zrozumieć istotę działania. Jeśli np. widzisz, że wychodzą Ci zielenice to prawdopodobnie masz w wodzie za dużo mikroelementów, pojawia się pytanie skąd: czy za dużo nawozisz, przekarmiasz ryby, masz bogatą w mikroelementy wodę do podmian czy może z drugiej strony: roślinom brakuje makroelementów (a w szczególności węgla) żeby te mikroelementy zużyć.

 

I może nie krzycz z łaski swojej bo to nieładnie bardzo. :)