Jump to content

Aquael Minikani 120

logitech
 Share

Recommended Posts

Witam
Takie moje pytanie, czy dobry zakup zrobiłem kupując filtr Aquaela Minikani 120?
Mam akwarium 112L z dużą ilością roślin natomiast z chwilowo z samymi kiryskami spiżowymi(planowo jest stadko małe ok 7szt małych kąsaczowców np neony)?
Wiele jest opinii że filtr jest za mały, czyżbym zrobił feralny zakup?  

Moim zdaniem przy małej obsadzie ten filtr jakoś sobie poradzi chociaż szału nie będzie. Sam posiadam taki filtr w 30l :) co prawda chodzi na jakieś 60% swoich możliwości, przyznam, że lubię mieć nadfiltrację. Jestem z niego zadowolony. Planuję zmianę akwa na 54l i ten filtr właśnie tam będzie wykorzystany. Co prawda nie mam doświadczenia z innymi kubełkami ale z tego co czytałem i wypytywałem to max dla niego to 72l.

Wyrobi :) Szczególnie, że masz mieć tam dużo roślin. Możesz też dać trochę więcej podłoża, o jakieś 3 cm więcej niż zwykle dla równowagi biologicznej, jednak nie jest to konieczne.
EDIT:
Ewentualnie dodasz jakiś mały mechanik i git malina przy takiej obsadzie :D

Edited by Kamil123

Sam musisz ocenić  jak to wgląda u Ciebie. Wielu ludzi twierdzi, że ten filtr to max. 70 L. Ja mam trochę większe akwarium bo 128L i nie zdecydowałem się na zakup tego filtra. Poużywaj trochę i sam zobaczysz czy będzie dawał radę. Jeśli nie  to go sprzedaj i kup coś mocniejszego. Jeśli chodzi o dokładanie jakiegoś mechanika to jestem tego przeciwnikiem, bo nie po to się kupuje kubełek, który zajmuje mniej miejsca aby potem wkładać kolejny filtr. 

Mam ten filtr od kilku lat i fakt - daje radę - ale przy akwa 54l. I tak naprawdę nie robi jakiegoś szału z wodą. za to jest dobry na biologa. Także kolego, następnym razem pytaj się przed zakupem a nie już po. Zakup nietrafny. 

Mam już go trzeci tydzień i tak jak locdog napisał "Da sobie spokojnie radę w tym akwarium." Może nie ma nadfiltracji ale spełnia swoje zadanie, zgodzę się również z tym co producent napisał że jest to filtr do max 120l.