Skocz do zawartości

Gniazdo prętnika


szwajcar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj w gratisie dostałem roślinę limnobium (pływająca). Dziaj zauważyłem, że mój samiec prętnika karłowatego stał się bardzo agresywny w stosunku do samicy i między roślinami buduje gniazdo. Zaciągnął dwie największe w kąt akwarium i "robi" pianę między liśćmi. Jakie są szanse, że dojdzie do tarła i co mam z tym zrobić (rzecz dzieje się w akwarium ogólnym). Młode raczej nie mają szans na przeżycie ze względu na obsadę (np. molinezje i ramirezki). Czy mogę w jakiś sposób przenieść to gniazdo do innego akwarium, czy raczej przenieść wszystkie ryby a zostawić tylko prętniki? Nie mam doświadczenia w rozmnażaniu rybek. Nie licząć gupików to raz "przypadkowo" wytarły mi się ramirezki podczas leczenia ospy (podmiana wody i wysoka temperatura) :P

Edytowane przez szwajcar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeniosłem parkę prętników karłowatych do oddzielnego akwarium tarliskowego. W akwarium umieściłem rośliny pływające pomiędzy którymi samiec już na drugi dzień zaczął budować gniazdo. Samicy w tym czasie należy zapewnić w akwarium tarliskowym odpowiednie kryjówki np: z roślin posadzonych w jednym z rogów akwarium. W czasie budowy gniazda przez samca, samica najprawdopodobniej będzie przez niego przeganiana, natomiast kiedy gniazdo będzie już ukończone, samiec zwabi wtedy pod owo gniazdom samicę gdzie odbędzie się tarło. Po tarle samiec przejmuje opiekę nad gniazdem. Samicę odławiamy zaraz po skończonym tarle, a samca jak z ikry wyklują się młode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez problemu zaczął budowę gniazda w i innym akwarium. Ważne aby przenieść do akwarium tarliskowego obie ryby - samca i samicę.