Skocz do zawartości

Jakaś plaga - 19 ryb w ciągu jednej nocy!


Ettariel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem amatorką jeżeli chodzi o akwarystykę, ale akwarium mam od kiedy pamiętam i nigdy mi się coś takiego nie zdażyło...

Przyszłam wczoraj późno do domu i zauważyłam około 11 ryb leżących na dnie. Początkowo myślałam, że odpoczywają. Dodatkowo 2 małe leżały martwe. Stwierdziłam, że rano je wyłowię, bo już nie chciałam hałasować.

Wstaję, patrzę - 19 martwych! :-(

Ogólnie mam przerybione akwarium, ale niestety nie mam komu ich oddawać, a przecież nie wyrzucę :/

Akwarium ma około 25-30 litrów - nie wiem dokładnie.

Oświetlam zwykłą żarówką (dość często przez to muszę wymieniać).

Karmię 3 razy dziennie (ze względu na wypasionego zbrojnika).

Filtr chodzi całą dobę (denny), grzałkę wyłączyłam, bo nie chcę żeby mi się mnożyły jak króliki.

Wczoraj jeszcze miałam: 1 kirysek, 1 zbrojnik, 2 hokejki, multum gupików (około 30).

 

Padły: kirysek i 19 gupików, teraz widzę, że jeszcze 3 leżą na dnie.

 

W sumie wiem, że tak na dobrą sprawę, to nie jest teraz przerybione akwarium, ale boję się o dalsze zgony, najbardziej o zbrojnika. To moja duma i radość, gościu ma 15 cm długości (nie 25, sorry). Przez niego karmię 3 razy dziennie, bo takiego smoka trudno samymi glonami zaspokoić :)

 

Testu wody nie robiłam, ale jak mi powiecie jak, to postaram się to załatwić dzisiaj.

 

 

Dodam, że przedwczoraj kupiłam rurkę i odessałam trochę wody z mułem i uzupełniłam wodą z butelki, ogrzewaną 2 dni (żeby im za zimno nie było potem). I do tego... dolałam trochę ALGINu z Tropical :/ Tylko, że nie tyle ile zalecają. Wg opakowania powinnam dolać coś ponad 2 ml, a ja wlałam około 5 kropelek. Sądzę, że to nie przez to, bo już kiedyś tak robiłam jak miałam przyrost glonów i nic się nie działo, a gloniska trochę zniknęły.

 

Nie wiem czy to przypadek, ale wczoraj wyłowiłam u mojej cioci 3 rybki (pojechała na wakacje i chodzę 2 razy dziennie nakarmić zwierzęta).