Skocz do zawartości

Prośba o diagnozę "czerwonego kapturka"


Benvolio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. U mojej rybki pojawiło się lekkie wybrzuszenie w okolicach skrzeli. Ma ono jasnoróżowe zabarwienie. Moje internetowe poszukiwania nie przyniosły skutku. Jestem można powiedzieć początkującym na nowo akwarystą(moje ostatnie akwarium miałem jakieś 15 lat temu100l i 50l). Do wątku załączam zdjęcia. Proszę o pomoc w celu identyfikacji choroby.

P.S. Jeżeli naruszyłem zasady tego forum to z góry przepraszam.

1

Dołączona grafika

2

Dołączona grafika

3

Dołączona grafika

4

Dołączona grafika

5

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwarium jest małe 5l. Woda jest stale napowietrzana, zmieniana co tydzień. Rybkę dostałem od żony na gwiazdkę wraz z tym małym czymś co nawet nie można akwarium nazwać. Siłą rzeczy zmuszony zostałem do zakupu czegoś poważniejszego tj. 112L.(w trakcie przygotowywania) Do tej pory welon pływa wraz z jednym małym kiryskiem. Stąd moje pytanie co to jest i czy jest zaraźliwe. Rybka zachowuje się zupełnie normalnie, jak na niezniszczalnego welona przystało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pozwolę sobie na małą analizę, bo chcę się przekonać czy dobrze rozumiem...

W złych warunkach ryby często chorują.

Tutaj użycie sformułowani "złe warunki" nie jest do końca trafione... wydaje mi się, że jest tragicznie :(

Ile wody podmieniasz?

Jest filtr?

 

Akwarium jest małe 5l. Woda jest stale napowietrzana, zmieniana co tydzień.

Z tego wynika, że filtra brak oraz ,że co tydzień wymieniane jest 100% wody...

Rybkę dostałem od żony na gwiazdkę wraz z tym małym czymś co nawet nie można akwarium nazwać. Siłą rzeczy zmuszony zostałem do zakupu czegoś poważniejszego tj. 112L.(w trakcie przygotowywania)

Właśnie dlatego jestem przeciwnikiem "żywych prezentów"...

Od gwiazdki minęły już ponad 3 miesiące!