Skocz do zawartości

Padające skalary


gabi82
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkująca jeśli chodzi o akwarium, czytam i czytam a droga do mojego akwarium od lutego do dziś jest długa. Jestem obecnie na etapie 60 litrowego akwa a zaczynałam od biednej welony w kuli / bo tak mi polecili w sklepie- że niby mało wymaga/, potem 25 l. Ale welony oddałam bo nie nadążałam z filtracją/brudziły okrutnie i zaczepiały glonojady, które w rezultacie zdychały.

Teraz po tylu miesiącach nareszcie wyklarowałam wodę/dodałam BACTOSAN- TROPICAL/, bo doczytałam,że musi dojrzeć,a nie jak mi powiedziano kranówa i dobra jest.

Zatem kupiłam małego skalarka. Wszystko było ok, więc dokupiłam jeszcze 2 skalary ale następnego dnia ku mojemu przerażeniu zdechły. Zachowywały się normalnie, może trochę długo pływały przy powierzchni, nie chciały jeść, a po dobie zgon nagły. Co im nie leżało?

Czytałam że nie są one wrażliwe na parametry wody/ph/.

zbiornik 60l

filtr wewn. DIVERSA - 300L/h

temp.25 stopni- ostatnio podniosłam do 28 bo neony maja ospę-dodałam też CMF.

Co może nie grac?_Dlaczego skalary pływają tak blisko powierzchni?

 

Luna: Twój temat został wydzielony i przeniesiony.

Zakładaj wątki w odpowiednich działach i nie podczepiaj się pod cudze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welonką w kuli się przejmujesz, a myślisz że skalar w 60l ma dużo lepiej? Te ryby wymagają ponad 200l.

 

Przyczyn może być masa, a ryby nie chorują i umierają bez przyczyny. Po problemach z klarownością i ogólnej sytuacji stawiam na problemy ze związkami azotu, które jeszcze się nasiliły po podaniu CMF.

 

Podmianka 30% wody, im szybciej tym lepiej. Następnego dnia taka sama. Głodówka u ryb. Zwiększ napowietrzenie jeśli to możliwe. Kup testy na amoniak i NO2, jeśli możesz to też na NO3 [najtaniej od 20-25zł za test].

 

Podaj wszystko zgodnie z tym:

jak-zadawac-pytania-na-forum-superakwarium-pl-t48986.html

Odnośnik do komentarza