Skocz do zawartości

[64L] Zakładanie pierwszego akwarium, prośba o radę ;]


Rekomendowane odpowiedzi

Na początek witam wszystkich i życzę kobietom wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet! :DD:

 

Jeśli chodzi o zakładanie akwarium to jestem zielona jak trawa na wiosnę XD Jako dziecko miałam takie malutkie, jakieś 20L i naprawdę nie chcielibyście wiedzieć co w nim pływało ^^'' Teraz, po kilku latach wzdychania do rybek w zoologicznych zdecydowałam się założyć "prawdziwe" akwarium :] Od jakichś dwóch tygodni nie robię nic tylko siedzę na różnorakich forach i czytam na temat zakładania zbiorników, dobierania obsady, utrzymywania stabilnych warunków oraz dojrzewaniu akwarium. Niestety za dużo tych nowych informacji do tego niektóre są rozbieżne i trochę się w tym pogubiłam... A więc tak przechodząc do meritum. W przyszły wtorek wybieram się do zoologa w pobliskim mieście kupić upatrzony standardowy baniaczek 64L z pokrywą (ew. zamówić, jeśli się sprzedał) do tego taki osprzęt:

 

oświetlenie - póki co standardowe, jedna świetlówka 15W

filtr - Aquael Fan 2

grzałkę z termostatem (tu nie bardzo wiem jaką ^^')

termometr szklany

testy wody (na razie paskowe 5in1) --> kupuje w ten weekend

na podłoże planuję drobny żwirek kwarcowy, trochę piasku kwarcowego i trochę ziemi ogrodowej

z dekoracji to korzeń, kokos (już wygotowany, teraz się moczy ^.^), kamienie (czytałam, że mogą być z ogródka o ile nie pienią się po polaniu octem)

pozostałe niezbędne akcesoria (siatka, czyścik itp.)

 

rośliny:

tu mam największy problem, trochę udało mi się wyłudzić od znajomych (moczarka, kabomba, anubias)

wiem, że na start powinno być dużo roślin szybko rosnących, więc planuję coś takiego:

 

xxx moczarka (po dojrzeniu zbiornika zmniejszę ilość)

xxx kaboma (j/w)

3 anubias niski

mech creeping moss lub inny mech (może jawajski, wgłębka pływająca)

gałęzatka

2 Pogostemon helferi

rzęsa wodna

 

Planowana obsada: