Skocz do zawartości

Akwarium dziecięce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem mamą początkującego akwarysty :D

Mój syn odkąd pierwszy raz był w oceanarium został zagorzałym wielbicielem ryb ;)

Uznaliśmy z mężem że jest już na tyle odpowiedzialny że możemy pomyśleć o niewielkiej hodowli dla niego. Zakupiliśmy więc akwarium i wg zaleceń sprzedawcy trzeci dzień napowietrzamy wodę. Jutro możemy pojechać po pierwsze rybki do sklepu. No i tu mamy dylemat. Sprzedawca do akwarium wybranego przez syna sugeruje max dwa welony, po miesiącu glonojada. Jednak nie bardzo wydaje mi się to odpowiednie. Akwarrium jest niewielkie. Nie wiem czy nie wylecę jak zalinkuję więc może napiszę że można wygooglować ;) Mamy akwarium spongebob living room aquarium. Wiem że welony prezentują się efektownie ale czy nie lepiej byłoby wybrać inne rybki, jakieś mniej delikatne na początek? I tu moja gorąca prośba- jakie rybki nadawałyby się do naszego akwarium żeby cieszyły oko i opieka nad nimi nie byłaby mocno skomplikowana. Ewentualnie ile tych welonek, czy we dwie nie będzie im za ciasno w takim małym zbiorniku? No i w drugą stronę czy jednej welonce nie będzie samotno? Moje doświadczenie z rybami jest znikome i dla mnie również to będzie nowość.

Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam Rossi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzi Pani, zdaje się Pani dobrze. A powiem Pani więcej! Sprzedawca brzydko mówiąc robi Panią w balona.

 

Zacznę od podstawy - jutro nie może jeszcze Pani jechać po rybki. Napowietrzanie napowietrzaniem, ale musi mieć Pani działający na okrągło filtr do takiego akwarium, o mocy odpowiedniej do jego wielkości. 27,94x27,94x25,4=19,9 litra. Możemy przyjąć 19 litrów. Musi działać ze żwirkiem i z roślinami ŻYWYMI w środku. W tak małym akwarium, rybki mogą się po prostu potruć własnymi odchodami. Jeżeli pozwoli Pani wodzie dojrzeć, to zdążą się zadomowić w filtrze i żwirku bakterie panujące nad przemianą materii.