Skocz do zawartości

Pomocy!!


Muflon007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno moje dziecko wrzuciło do akwarium takiego małego żółwika, podejrzewam,że z gipsu. I dzisiaj zauważyłam przy obserwacji rybuniek moich ,że zaczął się rozkładać!! Podniosłam go i zaczęły odpadać od niego kawałki gipsu!! Nie mam pojęcia co mam z tym fantem zrobić, czy rybkom coś grozi? Czy pompka oczyści wodę? Nie znam się za bardzo akwarystyką. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno moje dziecko wrzuciło do akwarium takiego małego żółwika, podejrzewam,że z gipsu. I dzisiaj zauważyłam przy obserwacji rybuniek moich ,że zaczął się rozkładać!! Podniosłam go i zaczęły odpadać od niego kawałki gipsu!! Nie mam pojęcia co mam z tym fantem zrobić, czy rybkom coś grozi? Czy pompka oczyści wodę? Nie znam się za bardzo akwarystyką. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję

Wnioskuję, że był to taki żółwik jak się wkłada żółwiom aby nie miały problemów ze skorupą.

Nie wiem czy na pewno ale wydaje mi się, że podniosło to twardość wody. Ja bym przepuścił podmiankę wody przez torf o niskim PH co powinno zbyć twardość. Najlepiej by było jak byś kupił test - drogi nie jest a się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten żółwik to zapewne kostka wapienna, którą tak często używa się przy wychowie innych zwierząt jak papugi lub właśnie żółwie. Proponuję:

 

1.Odmulić i oczyścić miejsce w którym żółwik się rozłożył

2. Zbadać twardość wody (testem kropelkowym lub paskowym)

3. W razie potrzeby wymienić 50 % wody w akwarium

4. Jeżeli twardość jest wysoka podmiana nic nie pomoże proponuję wyżej wymienioną metodę z torfem lub

zakup w lepszym sklepie zoologicznym worków przepływowych z kationitem (np.firmy Zoolek) do zbijania twardości wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji