Skocz do zawartości

Problem z Wodą i z Rybkami...


fabi31xtt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie. Zapewne jest parę już odpowiedzi na tym forum na moje pytania itd. lecz wole założyć swój wątek i mieć pewność. Jestem początkującym akwarystom, zapewne powiecie że wiele rzeczy nie zrobiłem dokładnie że to i tamto jest złe. Więc tak, Jakieś trzy tygodnie temu, dostałem akwarium zakupione na allegro, zamówiłem od razu cały komplet ponieważ nie miałem za bardzo czasu się bawić w różne takie rzeczy. Akwarium mam 30 litrowe, Filtr z deszczownicą, grzałkę termometr, pokrywę itd. Mój problem jest dość nie typowy bo nie wiem w sumie od czego zacząć i co z tego jest najważniejsze. Mieszkam w bloku czyli pierwsze co to trzeba uwzględnić iż woda jest ujścia miejskiego ( chlorowana ). Przed włożeniem kamyków do akwarium , starannie je wypłukałem jak pisało na opakowaniu ( ok 30 minut w gorącej wodzie ), wysypałem je do akwa i zalałem wodą. Roślinki które dostałem także z akwarium również posadziłem, bo wiem że woda powinna się ostać. Gdy wlałem wodę, na szybkach i roślinkach zaczęły osdzać się bąbelki, ale normalnie było ich mnóstwo ( nie wiem dlaczego ). Mówię sobie oki pewnie włącze filtr itd. wszystko będzie dobrze. tak wiec zrobiłem i zostawiłem akwarium bez rybek na chodzi około 4-5 dni. po 5 dniach pojechałem do Hurtowni rybek po obsadę, zapewne teraz powiecie że za dużo ich kupiłem ale co tam, moja obsada to ( była ) 11 Neonów innesi ( teraz są trzy ) 8 danio czerwonych i białych ( po 4 ) dwa kirysy lamparcie , 4 skalary i 2 bystrzyki ( dzisiaj jeden ), zapewne rybki były dobrze tam hodowane więc też chyba były zdrowe, stwierdziłem ze kupie odrazu do tego 3 roslinki ( bo te co przyszly z akwarium przez te pare dni nie wiem czemu ale jak by zwiędły i wygladały jak badyle ) - nie mam pojęcia co to za roślinki bo nawet na stronie sklepu z roslinami akwariowymi nie widziałem takich... w każdym bądź razie, rybki były wsadzone z workiem do akwarium po 15 mi