Skocz do zawartości

Akwarium 60l Problem


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, jestem nowy na tym forum.

 

Niedawno zrobiłem restart akwarium, znaczy jeszcze nie do końca bo nawet go jeszcze nie zalałem. I tutaj kieruje moje pytanie, jakie rośliny i rybki mogłyby zamieszkać w moim akwa jeżeli:

Akwarium 60l

Oświetlenie Diversa OptiPlant T8 15V

Filtr z deszczownicą(wkład gąbkowy)

Grzałka termostat, 100V

 

Myślałem nad

 

10x neon innesa

6x kirysek spiżowy

6x otosek (nie wiem czy znajdę je w pobliskich sklepach zoologicznych, piszcie czym je ewentualnie można zastąpić)

harem prętnika karłowatego

(obsadę znalazłem u was na innym forum więc chyba nie jest zła?)

 

Może polecicie mi także jaki biotop??? Chciałem amazonkę ale prętniki raczej nie pasują. Nie wiem także jakie roślny, mam słabe oświetlenie więc jeśli jakieś wybierzecie zwróćcie uwagę na jej wymagania.

 

 

ps.Od razu mówię że nie jestem w 100% początkujący bo poprzednie akwarium funkcjonowało ponad rok.

jesli o czyms zapomniałem piszcie. Liczę na profesjonalne odpowiedzi a nie typu ,,Były takie tematy..."

 

 

edit.

Posiadam jeszcze bardzo ładny płaski(wydłużony) korzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oświetlenie 15W, nie 15V, to duża różnica, podobnie jak grzałka. ;)

Wat [W] to nie to samo co wolt [V].

 

Do tego oświetlenia, tylko takie rośliny:

viewtopic.php?f=5&t=9355

 

Jaki konkretnie filtr? Model.

 

Co do obsady, akwarium za małe na łączenie kirysków z otoskami + ławica, będzie za dużo ryb. Do tego kiryski spiżowe nie nadają się do takiego baniaka, mogą być pandy, ew. pigmeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr mam jeszcze z zestawu(jakiś chiński) HJ-311B, nie mówię że jest zły tylko czasem trochę huczy.

Co do oświetlenia rzeczywiście mój błąd, chodziło mi o 15W i 100W

 

Co do rybek.

Czyli proponujesz