Skocz do zawartości

Moja obsada 112l.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Nie znam się za bardzo na akwarystyce, ale posiadam akwarium 112l. i mam w nim takie rybki:

4X Skalar

4X Molinezja

1 Welon

3XBrzanka(2-samce 1-samica)

1XMieczyk

4XŻałobniczka

Zbrojnik

 

Chciałbym się zapytać czy taka obsada jest dobra czy zła. Morze potrzebne są jakieś zmiany. Chciałbym się jeszcze zapytać, jakie byłoby najlepsze podłoże w akwarium dla tych rybek, jakie pH, jakie roślinki, temperatura.

Proszę o wskazówki:)

 

P.S.

Mało wiem na temat akwarystyki więc proszę się za dużo się nie dziwić jeśli rybki są źle dobrane. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelhodowca

Ja bym ci radził oddać welona (jest zimnolubny i nie pasuje do skalarów).

Mieczyków dokup tak aby było 1 samiec+ 2 samice.

Dokup z 5 kirysów na dno.

 

Co do skalarów to podaj wysokość akwa... ;)

Czy brzanki podgryzają płetwy welonom i skalarom (albo ganiają je)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysokość mojego akwarium to 51cm. Ogólnie sprawa z moim akwarium wygląda tak, że stoi już u mnie ładnych parę lat, ale niestety nie interesowałem się zbytnio szczegółami :(

Dzięki za opinie i uwagi postaram sie usunąć ze zbiornika welona i dokupić mieczyków.

Jeszcze jak by ktoś mógł podać mi rodzaj podłoża, pH, temp., itd jakie powinny być w tym moim akwarium to był bym wdzięczny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelhodowca

A jak jest z brzankami w twoim akwa? podgryzają lub ganiają za skalarami? Jeśli tak to musisz je oddać...

Wysokość dobra więc skalary ok. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skalarki mają trochę ciasno. Zależy jeszcze jakie duże są ;). Jak chcesz hodować skalary z długimi płetwami to brzanki mogą podgryzać płetwy tak jak już wcześniej inni mówili. Dokup jeszcze mieczyków bo sam nie powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach