Skocz do zawartości

problem ..


kasiekk089
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jestem początkująca wiec prosze o wyrozumialość;]

Tydzień temu kupiłam 4 gupiki w zoologicznym .. od wczoraj jeden z nich tak jakby ocierał się o żwirek .. wygląda to mniej wiecej jakby go swędział jego lewy bok a potem leży na kamyku .. Sprzedawca mówił że dał mi 2 samice 2 samce .. ogólnie na mój widok to ja widze 3 samice 1 samca ale nie jestem profesjonalistą wieć nie wiem ;p naczytałam sie o tych gupikach ale nie bardzo wiem czy to sa ich zaloty czy może coś mu dolega.. W dodatku w tym samaym akwa mam welonke co od wczoraj cały czas leży na dole .. 1 gupik ja podskubuje wiec musialam go przelożyć do kotnika.. Nie ma żadnych plam ani innych podejrzanych rzeczy .. mam specjalny do niej pokarm "gold fisch"w granulacie ale jak karmie pozostałe ryby tzn gupiki i neonki to nie sposób żeby nie podjadła ich jedzenia ... ;/ ożywia się dopiero pod wieczór .. Koleś w zoologicznym powiedzial że może być to spowodowane tym że podjada jedzenie od tamtych rybek ..może być to spowodowane tym ? tamte ryby karmie pokarmem w płatkach "supervit" i dafnią witaminizowaną.. pozdrawiam ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze napisz jakie to akwarium, jaki masz filtr, kiedy je założyłaś.

 

Po drugie, nie powinno się hodować razem welonów i gupików. Te pierwsze są zimnolubne, a drugie pochodzą ze strefy tropikalnej. Nie da się tego pogodzić.

 

Po trzecie. Gupiki powinno się hodować w haremach, czyli na jednego samca powinno przypadać kilka samic.

 

Po czwarte. Rozpoznanie płci gupika jest banalnie proste. ;)

Samiec:

http://www.google.com/images?oe=UTF-8&g ... =pl&tab=wi

Samica:

http://www.google.com/images?um=1&hl=pl ... =&gs_rfai=

Samice są większe, mają mniejsze ogony, nie mają gonopodium, mają plamkę ciążową. ;)

 

Po piąte - nie słuchaj "kolesia" z zoologicznego bo bzdury gada. W 95% sklepów zoologicznych otrzymasz nieprawdziwe informacje.