Skocz do zawartości

Obsada 200 litrów, biotop azjatycki


D.J.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem początkującym, może nie tak bardzo ale w biotopie azjatyckim na pewno ;-)

 

Więc mam zbiornik 200 litrowy. Sprzęt: filtracja JBL e900 w ciągu kilku dni dojdzie, grzałka 300W, napowietrzacz, oświetlenie na arzie standardowe 2x30W w planach dołożenie jednej lub dwóch świetlówek 39W.

Dno: żwirek kwarcowy a pod nim jakas siatka i ziemia ogrodowa.

 

Chciałbym upodobnić swój podwodny świat do warunków Azji.

Myślałem nad obsadą i wymysliłem:

 

1. Kosiarka (Crossocheilus siamensis) sztuk myślę, że 5 lub piskorki na dno.

2. brzanka sumatrzańska 20-30szt- środek,

3. ??? prętnik karłowaty do górnej części zbiornika, no i tu problem, bo brzanki mogą zrobić porządek z jego płetwami

4. Bocja striata lub krewetki jakieś (Red cherry czy filtrujące). Razem nie mogą być z oczywistych względów. Tu się zastanawiam co będzie sie ładniej reprezentowało.

5. dodatkowo sumik szklisty jakieś stadko 10-15 sztuk a wtedy ograniczyć brzanki do np 20, podoba mi się ta rybka.

 

 

Chyba, ze proponujecie inną obsadą albo pewnie jakieś zmiany. Wszystkie sugestie mile widziane. Może dwa stadka brzanek i uzupełnienie jakieś? Jakby też zamiast brzanki sumatrzańskiej dać inny gatunek to mozna pomyśleć o jakimś gurami zamiast prętnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obsadzie azjatyckiej się nie znam ale: :D

Według mnie lepsze by było 7 piskorków. ;)

Hmm.. im więcej brzanek tym bardziej ich agresja się rozkłada jednakże długie płetwy prętnika mogą być dla nich kuszące. Niech w tej kwestii wypowiedzą się bardziej doświadczeni. ;) Na 30 sztuk za małe akwarium.

Ja mam w 112l krewetki i dość trudno je dojrzeć, szczególnie że z 10 zostało chyba 7. :/ W 200l po prostu się zgubią. :D

Lepsze będą bocje ale co to bocje "striata"?