Jump to content

prosze o pomoc!

Recommended Posts

Witam!

Jestem bardzo początkująca akwarystką.

Mam akwarium od 3 miesięcy. Maleńkie bo 25 litrowe. Dwa tygodnie temu zauważyłam białe kropki na skrzelach kiryśnika i zgodnie z zaleceniami na forum oraz sprzedawcy ze sklepu zoologicznego "potraktowałam" rybki i akwarium preparatem CMF oraz solą akwarystyczną. Dopiero wczoraj zauważyłam że na roslinkach pojawia się brunatny osad i końcówki listków jakby zasychały...gniły ...trudno mi to określić..

Czy istnieje możliwość ze przedawkowałam te preparaty i to one zaszkodziły roślinkom? Czy może mam atak glonów? Rybkom nic nie jest. Mam w akwarium po parce: neonków, danio pręgowane, żałobniczki i gupiki. Razem z kiryśnikiem jest ich 9 sztuk...chyba nie za dużo na te 25 litrów?

Bardzo prosze o podpowiedź kogoś z doświadczeniem bo te roślinki są takie śliczne i tak bardzo mi ich szkoda...

Rybkom nic nie jest. Mam w akwarium po parce: neonków, danio pręgowane, żałobniczki i gupiki. Razem z kiryśnikiem jest ich 9 sztuk...chyba nie za dużo na te 30 litrów?

.

Zacznij od skompletowania prawidłowej obsady...

Rybek jest o wiele za dużo jak na takie akwarium i z tych które masz powinny zostać tylko gupiki ;)

W przerybionym akwarium nie uzyskasz stabilnej sytuacji biologicznej - będzie to skutkować chorobami/atakami glonów itd...

PS: Leków nie należy lać bezpośrednio do ogólnego akwarium...

Za dużo rybek?.... extra bo sprzedawca w zoologicznym proponował mi jeszcze 2 inne parki ale stwierdziłam ze poczekam...

leki tez mi kazał rozpuścić i wlać do akwarium....

rozpacz...:-(

Ale większość sprzedawców radzi tyle ryb by dobrze zarobić. ;)

Kup większe akwarium albo oddaj wszystko prócz gupików.

Do tego akwarium:

4-5 samców gupików

Lub

8 drobniczek

Lub

1 bojownik

Lub

krewetkarium.