Skocz do zawartości

prosze o pomoc!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem bardzo początkująca akwarystką.

Mam akwarium od 3 miesięcy. Maleńkie bo 25 litrowe. Dwa tygodnie temu zauważyłam białe kropki na skrzelach kiryśnika i zgodnie z zaleceniami na forum oraz sprzedawcy ze sklepu zoologicznego "potraktowałam" rybki i akwarium preparatem CMF oraz solą akwarystyczną. Dopiero wczoraj zauważyłam że na roslinkach pojawia się brunatny osad i końcówki listków jakby zasychały...gniły ...trudno mi to określić..

Czy istnieje możliwość ze przedawkowałam te preparaty i to one zaszkodziły roślinkom? Czy może mam atak glonów? Rybkom nic nie jest. Mam w akwarium po parce: neonków, danio pręgowane, żałobniczki i gupiki. Razem z kiryśnikiem jest ich 9 sztuk...chyba nie za dużo na te 25 litrów?

 

Bardzo prosze o podpowiedź kogoś z doświadczeniem bo te roślinki są takie śliczne i tak bardzo mi ich szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rybkom nic nie jest. Mam w akwarium po parce: neonków, danio pręgowane, żałobniczki i gupiki. Razem z kiryśnikiem jest ich 9 sztuk...chyba nie za dużo na te 30 litrów?

.

Zacznij od skompletowania prawidłowej obsady...

Rybek jest o wiele za dużo jak na takie akwarium i z tych które masz powinny zostać tylko gupiki ;)

W przerybionym akwarium nie uzyskasz stabilnej sytuacji biologicznej - będzie to skutkować chorobami/atakami glonów itd...

 

PS: Leków nie należy lać bezpośrednio do ogólnego akwarium...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze ale zanim znajde dom dla co niektórych rybek jak opanowac obecna sytuację? czy roślinki są na stracenie , sprzedawca kazał mi także w trakcie leczenia trzymac cąły czas temperature 25 stopni...może im za ciepło i stąd ten nalot i brunatna barwa?

 

Edycja:

 

Roslinki to;

 

Nurzaniec

Rotala

Bacona karolińska

Ludwiga

Sagittoria

Hemianthis

i mech jawajski....

 

 

wszystkie oczywiście malutkie po 1-3 gałązek. rybki tez malutkie...