Skocz do zawartości

Oświetlenie 160l


Rekomendowane odpowiedzi

Witam na dniach dostane moje akwarium a razem z nim pokrywe niestety jest to standardowa pokrywa 2x30W po odliczeniu podłoża wyjdzie mi tak mniej więcej 0,4w/l (może troszke mniej nie wiem jak grubo wyjdzie mi tego żwirku). No ale wracając do sedna czy wymieniając standardowe świetlówki na jakieś specjalistyczne bede mógł liczyć na jakiś przyzwoity wzrost roślin?? Bo rozumiem że jak założe już inne świetlówki to moc i tak nie wzrośnie dalej będzie 2x30 czyli dalej za mało W/l.

W przyszłości chce dołożyć jeszcze jedną świetlówkę i tu kolejne moje pytanie czy dokładać kolejną 30W czy może jakąś slabszą?? Nie chce mieć potem problemów z glonami z powodu zbyt intensywnego oświetlenia.Czy musi to być kolejna T8 czy może byc układ 2xT8 plus 1xT5??

 

No i już ostatnie pytanie na jakie świetlówki wymienić te standardowe??Co byś cię polecali bo ja jestem zupełnie zielony w tym temacie. Fajnie jakby były niedrogie a dobre.

Uff to chyba wszystko, mam nadzieje ze nie zamotałem za bardzo

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili możesz jedną z tych świetlówek wymienić na Sylvania Aquastar lub Philips Aquarelle. Drugą zostaw tak jak jest, prawdopodobnie masz tam świetlówkę daylight o barwie 6500K. Jeśli będziesz montował trzecią świetlówkę, to oczywiście możesz zamontować jaką chcesz, T8 lub T5. Oczywiście musisz do niej zakupić odpowiedni statecznik. Jeśli chodzi o rodzaj tej świetlówki, proponuję Sylwania GRO-LUX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach