Skocz do zawartości

OSPA !!!!


Andrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

No i stało się moje rybki mają ospę !!! jestem początkującym akwarystą i proszę o pomoc.

Chcę leczyć rybki podwyższoną temperaturą do 32-34 stopni tylko nie wiem czy moje rybki wytrzymają a to obsada:

12 neon inesa

4 otosek

8 drobnoustek obrzeżony

1 bojownik (samiec)

3 bojowniki (samice)

1 piskorek

5 razbora galaxy

Proszę doświadczonych o pomoc co i jak i na ile podwyższać temp.

.................. a może leczyć inaczej ?????

z góry WIELKIE DZIĘKI !!!!!!!!!!

mój synek już płacze bidulka za swoim ulubionym "piskusiem" tłumaczę mu że damy radę i jego piskuś przeżyje nie mogę go zawieść sami rozumiecie :)

 

Mod: Regulamin pkt.12. Nie piszemy postów z wciśniętym klawiszem „caps lock”. Duże litery świadczą o krzyku, co nie jest tolerowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako uzupełnienie dodam :

OSPA RYBIA-ICHTIOFTIRIOZA.

 

 

Wywołuje ją jednokomórkowy orzęsek Jchtyophtirius multifillis,zwany też kulorzęskiem,którego dorosłą postać można zauważyć gołym okiem.Masowa inwazja tego pasożyta może doprowadzić w szybkim tempie do śmierci wszystkich ryb.Żyje na skórze ryby i odżywia się wydzieliną.Zrozumienie cyklu rozwojowego kulorzęska pomoże w jego zwalczaniu.

Pasożyt przechodzi 3 fazy rozwoju:

1.Pływka-jest niewidoczna gołym okiem,poszukuje w wodzie ofiary.

2.Biała plamka na ciele ryby-pływka znalazła żywiciela i jest teraz zauważalna gołym okiem.

3.Cysta-dojrzały pasożyt,który opada na dno i zamienia się w worek rozpłodowy,zwany cystą.W worku znajduje się ogromna liczba młodych pływek.Kiedy pęka pływki rozprzestrzeniają się po akwarium w poszukiwaniu żywiciela.Trwa to od kilku minut do kilku godzin.

Uwaga!-kulorzęska można zabić tylko wtedy,kiedy w postaci pływki poszukuje nowych żywicieli.Podajemy leki właśnie wtedy,gdy kropki znikną,a wszystkie ryby narażone są na atak pasożytów.