Skocz do zawartości

Twardość wody Gh i Kh


Pudelski7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, po kilku latach ponownie postanowiłem założyć akwarium. zbiornik o nietypowych wymiarach 70x45x50. Nie jestem całkiem zielony w temacie ale muszę wiele sobie przypomnieć. Jestem tuz po zamknięciu cyklu wpuściłem pierwsze 6 sztuk rybek, 6 fantomów czarnych i jeden zbrojnik(najmniejszą odmianę dorastająca do 11cm), docelową będą fantomy, chyba Razbory, 6 sztuk otosków, i trochę krewetek. Mam pytanie o twardość kH i gH, mieszam wodę kranową studzienną z wodą RO, mieszam w stosunki 60% Ro do 40% kran. i twardość kh jest na poziomie 6,5-7,  Gh 8, Zostawić jak jest i obserwować co się dzieje w zbiorniku czy mineralizować tak aby kH było na poziomie 5 i gH podnosić mineralizatorem do 8???.  Jak mieszam RO tak aby kH było na poziomie 5 to wtedy wg kalkulatora wychodzi że kh jest 5 a gh poniżej 6. Potrzebuję wodę miękką ze stabilnym pH dla tych rybek. 

 

Rośliny w akwarium to Microsorium, anubiasy, bucki, rotala Red, moczarka Vietnam, jedna roślinka której nazwy nie pamiętam, eleoharis, Gwiazra, montecarllo0 z mojej winy przyjęło się tylko w kilku punkcikach mam nadzieję że  się rozrośnie, no i przeróżne Mchy, 

 

Pytam o te parametry pod względem roślinek dlatego że jedna najładniejsza bucka kiepsko rośnie i anubias nana bonsai co jakiś czas traci po liściu, 

 

pH około 7 

gh i kh wyżej 

K przy podmianie dodaje do 15 

CA i Mg nie mam testu 

NO3 - 5 

Po4 - 0,5 

to chyba najważniejsze 

Nawozy firmy Qualdrop Bbasic + Fe forte

Stosunek NO3 i PO4 staram się przy podmianach utrzymywać wg nomogramu Redfielda. 

 

Niestety testy akwarystyczne to niestety rząd wielkości a nie precyzyjny wynik według mnie. Proszę o odpowiedz i komentarz. 

W galerii zamieszczę fotkę akwa jak będzie chwila ale niestety zdjęcie tego nie oddaje. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji