Skocz do zawartości

1-wsze akwarium żółtodzióba :-D


bibi95
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Akwarium 54l, założone 6.12.2021,dekoracje:kokos,korzeń dębu,skała dragon stone;rośliny : mikrozorium,mech jawajski,gałęzatka; filtracja: filtr corner jet 03+napowietrzacz.
Oświetlenie: LED 13W
Podmiany: 15% czasem 20% (czasami 2 razy w tygodniu)

Obsada: ślimak Helmet (3 sztuki od 3 tyg.)
gupiki (samiec+2 samiczki, od 3 dni)
Parametry zmierzone zoolekiem:

PH dwa zakresy: 1. 6,0-8,0 wyniosło 7 PH 2. 4,5-9,0 wyniosło 7,5 PH
GH: 14
KH: 12
NO2: (mierzone kilkakrotnie, wczoraj wyniosło 0 , 5 dni wcześniej 0,25)

Witajcie jestem początkującą akwarystką, wiem na pewno,że popełnię jeszcze kilka błędów, ale może z waszą pomocą ich uniknę. Na chwilę bieżącą mam takie pytania:

 

1. Gupiki (wiem, jest trochę ich mało, ale te były w najlepszej kondycji w miejscowym sklepie zoologicznym)- ile razy dziennie je karmić? W akwarium znajdują się mikro-nicienie,małe wypławki (niestety w dużej ilości i nie są za chętnie zjadane przez rybki) oraz oczliki- wiem,że to dobra karmówka i widzę czasami,że rybki je jedzą.Czy mimo to muszę gupiki dokarmiać w tym czasie? Jaki pokarm, może poprawić ich barwy?

2.Chciałabym za 2 tyg.dodać do akwarium 5 krewetek Red Cherry- ale czy parametry nie są za wysokie?

3.Czy lekko zielonkawa woda (skutek puszczania garbników z korzenia) będzie ok dla krewetek?

4. W akwarium zbiera się mnóstwo brudów, które zbieram zapalczywie odmulaczem a mimo to wciąż ich dużo zostaję :( Który z ślimaków jest lepszy w czyszczeniu nieczystości z podłoża: Ampulria czy Świderek? Helemety trzymam na glony, jest ich dużo na bocznej szybie i korzeniu.

5.Chciałabym dokupić Anubiasa na skałę dragon stone, ale nie wiem czy się na nim przyjmie? Jeśli ktoś ma nadwyżki tej roślinki to chętnie przyjmę.

6.Może polecić jakieś dobre witaminy w płynie  (tanie, mam ograniczony budżet) dla rybek oraz krewetek?