Skocz do zawartości

pierwsze akwarium


Rekomendowane odpowiedzi

witam!

jestem początkująca w posiadaniu akwarium,dopiero zaczynam przygodę z rybkami ,stąd moje pytania.

zakupiłam akwarium wraz z wyposażeniem: żwirek,grzałka,ozdoba,itp.no i oczywiście filtr. i własnie filtra dotyczy moje pierwsze pytanie.jak rozumiem ma on za zadanie oczyszczanie wody w akwarium oraz jej natlenianie.tymczasem po włączeniu zaczyna pracować ale z deszczownicy leci woda a nie ma baniek powietrza.czy to znaczy,że filtr jest wadliwy czy to może jakieś nowoczesne metody?

drugie pytanie dotyczy ile rybek mogę wpuścić do akwarium 30-sto litrowego i jakie rybki będą "dogadywać"się z tetrami? chcę zacząć od 2 tetr i stopniowo dopuszczać inne.(podobają mi się molinezje,brzanki,gupiki,neonki itp.rybki małe i kolorowe)

z góry dziękuję za odpowiedzi,proszę o wyrozumiałość i wsparcie😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maddi1506 napisał:

deszczownicy leci woda a nie ma baniek powietrza

Wszystko jest prawidłowo. Filtr musi gdzieś zasysać to powietrze, żeby z deszczownicy leciały "bańki". Napisz jaki to model filtra i marka.

Napowietrzanie nie jest wymagane w akwarium.

 

9 godzin temu, maddi1506 napisał:

ile rybek mogę wpuścić do akwarium 30-sto litrowego

Jednego Bojownika albo grupę małych Razbor.

 

9 godzin temu, maddi1506 napisał:

chcę zacząć od 2 tetr

Jakich Tetr? To akwarium jest za małe, bo większość gatunków to średniej wielkości ruchliwe ryby. Są to ryby żyjące w grupach, ławicach. Trzymanie 2 sztuk to zbrodnia.

 

9 godzin temu, maddi1506 napisał:

molinezje,brzanki,gupiki,neonki

Może neonki tak. Dla pozostałych akwarium jest za małe.

 

Jeśli podobają ci się małe kolorowe gatunki ryb to może Rasbora karłowata? 

https://rybyakwariowe.eu/ryba-akwariowa/razbora-plamista-karlowata/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji