Skocz do zawartości

Przetlenienie wody


Joker92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Jestem początkującym akwarystą dlatego chciałbym Was prosić o pomoc. Posiadam akwarium ~70L i ostatnio zauważyłem, że ryby zaczynają pływać tuż przy powierzchni wody, zapytałem się Pana ze sklepu akwarystycznego czym to możne być spowodowane. Powiedział, że woda może być za słabo napowietrzona.
Do napowietrzania używałem kamienia oraz pompki napowietrzającej Tetratec APS 100. Z tego kamienia leciały bardzo duże bąble powietrza. Przedwczoraj zrobiłem dyfuzor z gałązki lipy i strzykawki. Ryby zaczynają już pływać po dnie, ale zastanawia mnie czy można takie akwarium "przetlenić", ponieważ bąbelki z tego dyfuzora rozchodzą się po całym akwarium. 

PS. Wiem, że ten wężyk mogłem schować pod kamienie, ale chciałbym się również dowiedzieć czy taki "napowietrzacz" wystarczy do takiego akawarium? 
 

IMAG0550.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest tam za dużo tych bąbelków, wybijają one CO2 potrzebne dla roślin. Kup zaworek i troszkę zredukuj. Nie występuje coś takiego jak przetlenienie, wieksza ilość tlenu się po prostu nie rozpuści w wodzie w danej temperaturze. 

A po drugie to zrób coś z tą obsadą, skalary wymagają minimum 200l wody, a nie 70l i to w takiej zupie rybnej. Poczytaj o wymaganiach tych ryb na seriouslyfish lub innej stronie. Grubawargi syjamskie też wymagają minimum 200l wody, więc też je oddaj.