Skocz do zawartości

Śmierć ryb - co robić?


agatar612
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :) 

Dopiero zaczynam swoją przygodę z akwarystyką i bardzo chętnie przyjmę wszystkie porady. chcę aby moje ryby miały się jak najlepiej.

Otóż od kilku dni mam problem, ponieważ codziennie wyławiam rybki, które po prostu zdychają.

Moja obsada: 

1x gupik samiec 

3x molinezja

1x molinezja balonowa

1x kirysek pstry

2x danio pręgowany 

1x bystrzyk parański

2x bystrzyk ornatus 

2x neon diamentowy 

1x neon inessa 

1x neon czerwony 

1x glonojad 

Wczoraj padł jeden samiec gupika, dwie molinezje a dzisiaj rano samica gupika. Mam akwarium 25l, filtr który do tej pory był wyłączany na noc, ale od kilku dni chodzi już cały czas. Mam grzałkę 50W z termostatem. Na podłożu znajduje się kolorowy żwirek, mam sztuczną roślinkę, żadnych żywych ponieważ ciągle zapychały filtr. Używam preparatów firmy tropical - antychlor, esklarin, bactoactive wg zaleceń na opakowaniu. Nie znam się kompletnie na parametrach wody, nie testuję ich, jak mówiłam dopiero zaczynam i nie obeznałam się do końca w tym wszystkim. Zbiornik po przygotowaniu stał 3 dni zanim wpuszczono pierwsze ryby. Dwa razy była podmiana całej wody, obecnie podmieniam 30% raz na tydzień.

Co może być przyczyną śmierci ryb? Doradźcie mi proszę co robić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrucie związkami azotu.

 

Hasła do googlowania: cykl azotowy w akwarium, dojrzewanie akwarium, filtracja biologiczna w akwarium

 

Wyłączanie filtra na noc powodowało przyduchę w filtracji i wymieranie złóż bakterii (o ile jakieś były). Wpuszczenie ryb tak wcześnie oznaczało, że trują się własnymi wydalinami (samo 'wyłapywanie' brudu przez filtr nie wystarczy - przecież tam jest jeszcze gnijąca materia!).

 

Akwarium tragicznie przerybione, ryby w ogóle nie dobrane pod wielkość zbiornika i bez poszanowania dla ich indywidualnych potrzeb.