Skocz do zawartości

Co to za glon? Jak się go pozbyć..


swi_r
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na początku lipca miałem restart akwarium. Wszystko było ok, ale niestety od około 10 dni w akwarium pojawił się glon. Nie wiem jaki to jest i też nie wiem jak się go pozbyć - jestem początkującym akwarystą. Wodę podmieniałem raz na tydzień 2,5l. informacje o zbiorniku:

 

Zbiornik: 25L, 40x25x25
Oświetlenie: Świetlówka energooszczędna 11W
Filtr: Zewnętrzny kaskadowy Aquael FZN-1
Ogrzewanie: Grzałka z termostatem 25W, temp. 26C
Podłoże: Kwarcowy żwirek 3-5mm zmieszany z normalnym żwirem.

Roślinność:
Microsorum pteropus mini
Microsorum windelov
Cryptocoryna wendtii brown
Anubias barterii nana
Lilaeopsis brasiliensis
Taiwan moss
Gałęzatka
Echinodorus jaguar

Obsada obecna: Para Gupika Pawie Oczko i ślimak helenka

post-15209-0-62522300-1411930074_thumb.jpg

post-15209-0-16833000-1411930083_thumb.jpg

post-15209-0-18228700-1411930091_thumb.jpg

Edytowane przez swi_r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinice lub zielenice chyba.

Bąbelkują może?

Co do konkretnych przyczyn to różnie może być... sam miałem małe skupisko tego ustrojstwa a testy pokazywały NO3 10-30mg/l, PO4 0mg/l... krewetki mam to nie dodaje osobno tych składników a i tak była zielona plecha...

Zrób testy jak poleca kolega wyżej i usuwaj ręcznie. Wiem, że drogo wyjdą kropelkowe ale bez tych danych co bardziej ogarnięci ode mnie tutaj nie będą mogli się wypowiedzieć.

 

ps. Dużo tego już masz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieranie tego ręcznie nic nie da na dłuższą metę będziesz miał czysto raptem 2-3 dni i odnowa glon wylezie .

 

Niestety aby działać skutecznie musisz znać parametry wody w baniaku NO3 ,PO4 testy nie kosztują dużo >testy zoolek dostaniesz już od 16.99zl -21zl to chyba nie majątek ?