Skocz do zawartości

Dziwny Wielkopłetw wspaniały


Eliszja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Mam pytanie odnośnie wielkopłetwa wspaniałego,  mam go pół roku. i od 2 tygodni zauważyłam ze mało je albo wcale, zawsze jak dostawały wodzień np to jadł dużo, bardzo go lubi a dziś mu dałam i reszcie to nawet nie ruszył, pływa obok. Z warg zaczęły mu wystawać jakby zęby, dziwnie to wygląda. nie miał tego. Nie mam pojęcia co to i co jest z nim. Proszę o odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się za bardzo, akwa dostałam od wuja .Akwarium ma chyba 40 l. Rośliny są sztuczne, jest duży konar położony na środku, na dole mam małe kamyszki. Z tyłu jest naklejona foto tapeta. filtr wewnętrzny fan mikro plus 3-50 cos takiego. Obsada to 2 welony i właśnie ten wielkopłetw. , Nigdy nie wchodzą sobie w drogę tzn nie podjadaję się itp. oświetlenie też jest w pokrywie. Od razu mówie ze nie kupuje większego akwarium ani nic z tych rzeczy poniewaz nie mam środków , w domu są jeszcze inne zwierzęta. Proszę mi powiedzieć co się stało temu wielkopłetwowi. Może uda mi się zrobić zdjęcie ale nie sądzę.

 

Wygląda to tak. Ze ta dolna warga tak jakby była kawałek ucięta i te "zęby" sie jeszcze zrobiły. Tak jak narysowałam . Bo nie na rady mu zdjęcia zrobić.

45449025033468313798.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Welony to trochę takie "świnki", bardzo "brudzą wodę", a ty trzymasz je w 40 litrach (!), co jest nieporozumieniem, bo to ryby duże, osiągające ok. 15 cm długości (jeśli z wymiarem coś nie tak, proszę o poprawę) - z tego powodu powinnaś zmierzyć parametry wody, bo bez ich znajomości można gdybać, co jest przyczyną aż do śmierci ryby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ze welony brudzą wode to wiem . Im akurat nic nie jest mają się dobrze, dużo jedzą . Chodzi o wielkopłetwa. A jak mam zmierzyć parametry wody ?