Skocz do zawartości

Zakładanie akwarium 240l


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich forumowiczów :)

 

Jestem początkującym akwarystą więc chciałbym was prosić o pomoc i radę.

 

Otóż mam w planach założyć akwarium 240l, problem polega na tym, że nie wiem jakie rośliny i ryby mógłbym w takowym umieścić.

 

Chciałbym prosić oto jakie filtry polecacie, chciałbym wiedzieć jak stosować co2, jakie podłoże będzie najlepsze, jakie ryby niszczą rośliny, jakie oświetlenie wybrać (jarzeniówka, czy LED) itd.

 

Z góry dziękuję.

 

Edytowałam tytuł był bardziej szczegółowy i aby nie wprowadzał w błąd.

/ Luna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Idziesz trochę na łatwiznę. Proponuje Ci najpierw przyswoić podstawy, przeczytaj tematy podklejone w dziale zakładanie akwarium, obsady, oświetlenie i wyposażenie. Następnie przejdź się po zoologach i spisz ryby które Ci się podobają. Kiedy już coś zaplanujesz zweryfikujemy to na forum. Rośliny wodne będą odpowiadać każdej rybie jednak niektóre mogą je wykopywać lub podgryzać, w pewnych akwariach biotopowych w ogóle nie występuje roślinność lub jest w znikomych ilościach.Co do sprzętu, nie wiem jakie fundusze posiadasz, co2 potrzebne jest jeżeli ilość światła przekroczy 0,5 w/l w akwariach roślinnych. Filtr do 240l, kubełek o przepływie 1200-1500l,h, firma w zależności ile kasy masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na samo akwarium chce wydać +/-600 zł
Sporo za samo szkło. Znajdziesz spokojnie do 400 zł z przesyłką.

 

 

na filtr mogę wydać max 100-150zł (czy filtr musi być koniecznie kubełkowy?)

Powyżej 100l zaleca się kubeł, na pewno będziesz z niego zadowolony,ewentualnie sump ale to dla zaawansowanych. Jak zaoszczędzisz na szkle zastanów się nad używką firmowego lub cos z tanich HW-303 lub HW 304, ewentualnie aqua nova 1500, jest wiele pozytywnych komentarzy na ich temat, sam posiadam hw-302 i jestem zadowolony.