Skocz do zawartości

Dlaczego ryby pływają przy powierzchni wody ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

stan faktyczny:

- akwarium 72 litry

- obsada około 72 rybki, najwiećej bo ok 40 młodych gupików, reszta to neonki, danio, molinezje, kiryski i glonojady

- temperatura 24 stopnie

- filtr minikani 120 skierowany do góry na taflę wody, niestety nie mam dokupionego regulatora napowietrzania, więc nie lecą bąbelki powietrza, tylko sam strumień wody.

 

Dlaczego rybki pływają przy powierzchni wody, tak jak na foto ?

post-20468-0-15266800-1392473699_thumb.jpg

post-20468-0-23709200-1392473704_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek121 jak wykonać te testy ? Pytam, gdyż jestem początkującym akwarystą ;).

 

Panowie co do przerybienia akwarium to trochę zdaję sobie z tego sprawę ;). Kupiłem 40 gupików, były malutkie, a teraz urosły i w sumie jak były malutkie to faktycznie tego problemu pływania pod taflą wody nie było.

 

Za tydzień powinienem mieć drugie takie samo akwarium to porozdzielam trochę tych rybek, tymczasem nie wiem czy mogę coś zaradzić, żeby rybki się nie męczyły ?

 

Podniosłem deszczownie powyżej tafli wody, teraz woda wpada na taflę, przez co powstają zawirowania i bąbelki w wodzie, aczkolwiek z tego co czytałem, wystarczy ruch tafli wody żeby był tlen w wodzie, nie musi być bąbelków w wodzie z filtra żeby był tlen, czy jednak dobrze jest jak wpada do akwarium z filtra dużo bąbelków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik przerybiony. Obsada do korekty. Poprawienie tego jest sprawą priorytetową.

Ryby tak jak już było napisane są zapewne podtrute.

W tej chwili na szybko co można zrobić to podmienić 20 - 30 % wody. Oczywiście woda do podmiany powinna być odstana, a nie prosto z kranu.

Edytowane przez splend
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach